TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2000. szept. 25. 8h:54'
EZ A 275. JÁTÉKHETED, 270. FORDULÓD
276. játékheted kezdete: szept. 30.
A következő fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
KALANDOZÓ: #2980
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 57
Extra forduló: 3

EMIRTAGE KALANDJAI


19 nap telt el azóta, hogy letáboroztál. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül: A táborozás 7. napján összefutsz Sinsauri Tworggal. Tharr főpap-jelöltje. Egy smaragd védőgyűrűt, egy arany papi karkötőt, egy vasvértet, egy umbatari karkötőt, egy zangrozi csizmát, egy lánckesztyűt, egy Tharr Keresztjét, egy zafír erőövet, egy Morgan sipkáját, egy két kard szimbólumot és egy Rughar gyűrűjét visel. Fegyverzetét egy ongóliant trófea, egy Notermanthi trófea és egy taalru trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: egy eltaposott quwarg. Jobb kezében egy biami kvazárlándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy vas dobónyíl. Auráját érzékelve máris tudod, semlegesnek tűnik. Megszólal: " Vigyázz ! A quwarg rajzáson befelé haladva egyre er‹sebb quwargok jönnek !" A másik barátságos viselkedése belőled is felszabadítja a pozitív energiákat (+8 varázspont). Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól. Spirit O'Forest mentális híre jut el tudatodhoz: A legközelebbi KT találkozó 9. hó 24-án lesz a megszokott helyen. Gyertek!

A 1. napon találkozol VELE. Udvariasan köszöntitek egymást, de hosszú ideig csak néztek egymás szemébe, s nem szólal meg egyikőtök sem. Végül Ő mosolyodik el először, megfogja a kezed, és szelíden húz maga után. Te szó nélkül követed, hagyod had vezessen. Egy kis ligeten szaladtok keresztül - még soha nem érezted magad ilyen boldognak. Az egyik ágon hangosat füttyent egy rigó, mire felébredsz a kellemes álomból.

A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+21 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+316 varázspont.) Pszi energiáid is töltődnek. (+16 pszi pont.) A poszogó möszék csámcsogva habzsolják pszi energiáidat. (-3 pszi pont.) A jóltápláltság következtében szaporodtak a kis aranyosak! (+1 poszogó mösze.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+4 tudatpont.) Famulusod táplálkozik (-1 varázspont). Időközben sokat nézelődtél, keresgéltél, hátha egy quwarg harcos nyomára bukkansz. Keresgélésedet, hála szakértelmednek, siker koronázza.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy tűzgolyó varázslat. 100 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 5 bumeráng. Több lövedéked átfúrja a quwarg harcos testét. (4 támadással 22 életpontot sebezve.) Meglengetve a tyrex bunkót a másikra rontasz. Tyrex bunkóval megütöd a quwarg harcos torát. (1 támadással 44 életpontot sebezve.) Több marást ejt rajtad a quwarg harcos csáprágójával. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1021 tapasztalati pontot kaptál. [7 pontot használtál fel, van még 541.]
* 1. KP: elmormolod a 63. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 tükör.) [0 pontot használtál fel, van még 541.]
* 2. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Kántálni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 536.]
* 3. KP: elmormolod a 88. varázslatot
Sajnos nincs a birtokodban valamilyen komponens, ami feltétlenül szükséges lenne a varázslat elmondásához (1 szopókő.) [0 pontot használtál fel, van még 536.]
* 4. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Szemöldöködet ráncolva gyors ujjmozdulatokba és kántálásba kezdesz. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Sikerült elmondanod az a munka gyümölcse varázslatot! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 536.]
* 5. KP: elmormolod a 165. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Bizsergető, csípős érzés fut végig rajtad. Megidézted az esszenciavédelem varázslatot! [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 531.]


v 24 elmormolod a 24. varázslatot
Kántálni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Befejezted a hadiszerencse II varázslatot! (+2 szerencse.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 526.]

p 65 1 használod a 65. pszi képességet
Hozzákezdesz az agyi energia gyűjtéséhez. Hamarosan érzed az erő áramlását. Kisütöd az auratranszformáció pszi képességet. Aurád transzformálódik! (+1 jóság.) [-10 pszi pont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 pszi). Magasfokú mentális képzettségednek köszönhetően újabb pszi-képességet sajátíthatsz el, melynek neve agyletapogatás. (ld. enc.) Mentális képességed érezhetően fejlődött. (+8 max. pszi pont.) [10 pontot használtál fel, van még 516.]

ek 7 5 6 t. energia kisütése: 7 5 6
Erőt kölcsönözve a Közös Tudattól, megnöveled szakértelmedet. (+6 csapdaészlelés.) (-6 TU.) [0 pontot használtál fel, van még 516.]

m 3 1 1 mozogsz délkeletre, északkeletre, északkeletre
Még mindig füves síkságon vagy. Találsz egy márványtornyot. Utad során felfedezel egy a kihívás tornyát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogynem: kiszúrsz egy oltárt. Elenios híveié. Egy manólányt veszel észre, amint egy odvas fa előtt sír. A kedvenc gonyolék babáját beledobta a faodúba egy árnymanó. Sajnos az odúban méhek laknak. Ahhoz, hogy segíthess rajta, szükséged van egy kígyóbőr kesztyűre. Ez a tevékenység 3 TVP-be kerül (21. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Amint a kukkert délkeletre fordítod, megpillantasz egy Fairlight oltárt. Elteszed a látcsövet. Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) A sík vidéket bozótos váltja fel. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Már majdnem megijedtél, de aztán felismered, hogy ez egy quwarg nagymester. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Mélyen koncentrálva, megidézel egy tűzgolyó varázslatot, majd ellenfeledre küldöd. 111 életpontot sebeztél. Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 5 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a quwarg nagymester jobb hátsó lábát. (4 támadással 24 életpontot sebezve.) Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Ellenállsz a borzalmas rosszullétnek. Elszántan a másikra támadsz. Tyrex bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a quwarg nagymester torát. (2 támadással 89 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Csáprágójával a quwarg nagymester megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Csáprágójával a quwarg nagymester megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A quwarg nagymester most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 fekete gyöngyöt. 1794 tapasztalati pontot kaptál. (Felt. gyógyítás:) Sikerült elmondanod az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+90 életerő). [-15 varázspont.] Találsz egy ovimon-bokrot. Nocsak, itt van valami érdekes! Szinte felismerhetetlen (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy kultúrmasztodon lehet. Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Ellenfeledre tűzgolyó varázslatot lősz. 109 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 5 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a kultúrmasztodon fejét. (5 támadással 101 életpontot sebezve.) Meglengetve a tyrex bunkót a másikra rontasz. Tyrex bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a kultúrmasztodon bal oldalát. (4 támadással 121 életpontot sebezve.) Mellkasodba bök a kultúrmasztodon néhányszor agyarával! (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (2 támadástól 35 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 11 kaját. 2220 tapasztalati pontot kaptál. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogynem: kiszúrsz egy oltárt. Raia hívei emelték. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy Leah oltárt. Északra nézve látsz egy tavacskát. Elteszed a látcsövet. Körbevizsgálódsz. Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. [35 pontot használtál fel, van még 481.]
m 1 2 2 mozogsz északkeletre, keletre, keletre
Síkság, továbbra is csak síkság. Virágzó orchidea illatát hozza a szél. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Leah híveié. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Messze keletre látsz egy Sheran oltárt. Délkeletre nézve látsz egy vaskohót. Nyugatra egy tavacska van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy kultúrmasztodon nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Egy tűzgolyó varázslatot dobsz ellenfeledre. 104 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 5 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a kultúrmasztodon nyakát. (5 támadással 87 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a tyrex bunkót ellenfeledre ugrasz. Tyrex bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a kultúrmasztodon oszlopos lábát. (4 támadással 137 életpontot sebezve.) Agyarával a kultúrmasztodon a combodat és az oldaladat döfködi. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) A kultúrmasztodon szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 36 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit majd csendben meghal. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 13 kaját. 2220 tapasztalati pontot kaptál. (Felt. gyógyítás:) Egy utolsó kézmozdulattal kisütöd az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+97 életerő). [-15 varázspont.] Oppsz, itt járt már valaki! Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) Továbbra is síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Csak egy ezoterikus mardel. Megvető mosollyal várod a találkozást. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Egy tűzgolyó varázslatot dobsz ellenfeledre. 110 életpontot sebeztél. Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az ezoterikus mardel szőrös testét. (4 támadással 70 életpontot sebezve.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 4 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 8 drótszőrt. 1298 tapasztalati pontot kaptál. Látsz egy oltárt. Sheran híveié. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térdenállva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). A távcsővel lassan körülnézel. Amikor keletre nézel, észreveszel egy Leah oltárt. Délre nézve látsz egy vaskohót. Elteszed a látcsövet. Alaposan körülnézel a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Találsz egy oltárt. Leah hívői építették. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy Chara-din monolitját. Nocsak, egy quwarg! Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel keletre egy Chara-din oltárt. Délkeletre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Délnyugatra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Nyakoncsípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes törpe nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés). [35 pontot használtál fel, van még 446.]

m 2 1 8 mozogsz keletre, északkeletre, északra
Elmaradoznak a dombok, újra sík vidéken vagy. Látsz egy oltárt. Chara-din hívei emelték. Találsz egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Messze északkeletre látsz egy Chara-din oltárt. Keletre nézve látsz egy Chara-din monolitját. Délre egy Dornodon oltár van. Leereszted a távcsövet, és továbbindulsz. Nyomok után kutatsz, sikeresen! Még egész friss árnymanó nyomok vezetnek nyugatra.

(Továbbmész...) Még mindig füves síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Oldalt pillantva, meglátsz egy oltárt. Chara-din híveié. Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Messze északkeletre látsz egy olvasztókemencét. Keletre nézve látsz egy vaskohót. Délre egy Chara-din monolitja van. Északnyugatra egy Tharr oltár van. Elégedetten elrakod a távcsövet, és továbbmész. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Még egész friss emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) A sík vidék bozótos terepbe vált át. A hőségtől a távolban meg-megremeg a levegő. Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy vadász quwarg közeledik. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Üdvözlésképpen egy tűzgolyó varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 119 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 5 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a vadász quwarg jobb középső lábát. (5 támadással 37 életpontot sebezve.) Meglengetve a tyrex bunkót ellenfeledre ugrasz. Tyrex bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a vadász quwarg bal középső lábát. (2 támadással 100 életpontot sebezve.) Akárhogyan is védekezel, itt is, ott is csáprágók marják húsodat! (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A vadász quwarg csáprágói a közeledben csápolnak, de eredménytelenül. A vadász quwarg még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 1634 tapasztalati pontot kaptál. Felfedeztél egy grok-képződményt. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Leah híveié. Éktelen káromkodást hallasz. A hang gazdája egy gnóm fickó. Furcsa, idétlennek tűnő szárnyas szerkezet mellett áll és egy hatalmas csavarkulccsal a kezében szidja azt. Kiderül, hogy a fura gépezetnek eltörött a tengelye. Segíthetsz a gnómnak, ha van nálad egy fémrúd és rászánsz 15 TVP-t (47. jellempróba). (Feltételes mászás:) Egy nagy sóhajjal feltekintesz a grok-képződményre, majd lassan, óvatosan felmászol. Végre fent vagy! A tető-fészekbe nem sok fény szűrődik be. Bemászol. Idebent félhomály van. Egy pillanatig vársz, hogy szemed hozzászokjon. Hirtelen a túloldalon megmozdul egy nagy, sötét tömeg. Egy légirozmár!

Elszántan a másikra ugrasz. Tyrex bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a légirozmár bal oldalát. (1 támadással 38 életpontot sebezve.) A légirozmár feléd szúr agyarával, de nem talál. A légirozmár mellédcsap a farkával! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 kaját. 165 tapasztalati pontot kaptál. Találtál valamit az egyik lehámlott belső kéreg mögött! Közelebbről megvizsgálod - szereztél 10 aranyat. Elhagyod a furcsa képződményt. Nyakoncsípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) Valamiért úgy érzed, mint ha valami lesne rád. Úgy gondolod, hogy a közeledő norpadolótika nem jelenthet komoly veszélyt. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Távolról tűzgolyó varázslatot lősz a másikra. 56 életpontot sebeztél. Teli erőből vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 5 vas dobónyíl. Pár lövedéked átjárja a norpadolótika szőrös gömbtestét. (5 támadással 89 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Tyrex bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a norpadolótika jobb első lábát. (3 támadással 134 életpontot sebezve.) Csápok tekergődznek feléd. Megpróbálod elkerülni őket, de néhány lecsap a testedre. (8 támadástól 27 életpontot vesztesz.) A norpadolótika fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 25 életpontot vesztesz.) A norpadolótika összeesik, és nem mozdul többé. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2091 tapasztalati pontot kaptál. (Felt. gyógyítás:) Megidézted az azonnali gyógyítás varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+89 életerő). [-15 varázspont.] Oppsz, itt járt már valaki! Aránylag régi (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek délre, kb. 1 hetes alakváltó nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra vezetnek. [51 pontot használtál fel, van még 395.]

m 2 mozogsz keletre
Elhagyod a bokrokat, dombok között vagy. Látsz egy elpusztított borkonyó cserjét. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogynem: kiszúrsz egy olvasztókemencét. Látsz egy oltárt. Leah híveié. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Bár megérinted, hideg marad, akár a jég - nyilván nem a te istenedé. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy törpe bányát. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy Chara-din monolitját. Bányászat képességeddel fémet (vasérc) érzel a föld alatt. (Feltételes ásás:) Megfelelően felszerelve, behatolsz a törpe bányába. Leásol elég mélyre. Eredményes volt a munkád. Kiástál 3 vasércet! Felemeled a távcsövedet, és körülnézel. Ahogy a szemedet erőlteted, észreveszel északkeletre egy Chara-din monolitját. Keletre nézve látsz egy rúnakövet. Délkeletre egy mély szakadék van. Délre egy vaskohó van. Délnyugatra egy Chara-din oltár van. Északnyugatra egy ősi csatamező van. Elrakod a távcsövet. Észreveszel valamit a földön. Nem valami friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes törpe nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes alakváltó nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek. [18 pontot használtál fel, van még 377.]

be 70 bemész a 70. titkos labirintusba
Az útmutatás pontos volt: rábukkansz a hatalmas fém félgömbre. Közelebb lépsz, és a tenyeredet a két piros foltra helyezed, majd azt mondod: "Ok-plua, ez nem phua!" Feltárul az ajtó, mögötte meredek járat sötétlik. Semmi fényt nem látsz odabent. Kántálni kezdesz. A kisülni készülő varázslat a következő pillanatban már benned van. Megidézted a tündérfény varázslatot! A kézfejed halványan világítani kezd. [-1 varázspont.] Leóvakodsz a mélybe. Csöpögést hallasz: a szűk folyosót részben elárasztotta a víz! [5 pontot használtál fel, van még 372.]

fgy 90 40 felt. gyógyítás 90 40
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 372.]

lm 2 4 20 mozogsz 2 4 20
A folyosó zsákutcában végződik, viszont van itt egy kis tó. A térkép szerint esetleg érdemes lemerülni a víz alá, és dél felé úszva, kibukkanhatsz a másik folyosón. Nagy levegőt veszel, és alámerülsz! Hamarosan kibukkansz a túloldalon. [2->3. PONT.] Újabb barlangtó, újabb merülésre van szükség. Sikeresen átjutottál. De mindened vizes lett! [4->5. PONT.] Kanyarodik a folyosó. [6. PONT.] A barlang itt egyenetlenül tekerekve vezet tovább. Az agyagfal itt-ott lüktetni, megmozdulni látszik. [7. PONT.] Továbbmész a nehezen belátható, tekergődző folyosón. [8. PONT.] A Moa ősök csillogását szinte kézzel lehet tapintani. A kusza alagútrendszerben lépkedve azon töprengesz, hogy vajon tényleg a Moák építették-e ezt a primitív dungeont? Hát, nem túl valószínű... Mélyen bent jársz a labirintusban, remélhetőleg nem tévedtél el. Egyszercsak megnyílik alattad a föld, és zuhansz! Alaposan megütötted magadat - ez egy csapóajtós csapda volt. Szerencsédnek köszönhetően csak 8 életpontot vesztettél. Nagy nehezen kikecmeregsz. Elérkeztél a központi terembe, ahonnét minden irányba vezet út. A plafonon furcsa, valószínűleg Moa írásjeleket világítasz meg. [13. PONT.] Nyomulsz. Mielőtt bevennéd a kanyart, félve előrelesel - de semmi! [16. PONT.] Továbbmész. Rossz előérzettől kísérve lépsz be az utolsó szobácskába. Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy bazaltelementál van előtted! Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy tűzgolyó varázslatot. 112 életpontot sebeztél. Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod a bazaltelementál bazalttestét. (3 támadással 49 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Fegyvert váltasz: előkapod az őstroll agyalót. Marokra fogva az őstroll agyalót a másikra támadsz. Őstroll agyalóval halálos csapásokat osztva péppé vered a bazaltelementál testét. (2 támadással 75 életpontot sebezve.) A bazaltelementál mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A bazaltelementál még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 1230 tapasztalati pontot kaptál. Az egyik sarokban találsz egy kisebb faládikót. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő rézkulcs nyitja a ládát. Mohón felnyitod a ládát, és drágán fizetsz óvatlanságodért: fehér lángnyelvek csapnak ki, alaposan összeégetve. (-9 életerő.) Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 nagy aranykulcs, 1 moa gyöngy (ld. enc.) és 1 ezüst kulcs. Gyorsan kiüríted a ládát. (Felt. gyógyítás:) Létrehoztad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+30 életerő). [-6 varázspont.] [83 pontot használtál fel, van még 289.]

lm 33 36 38 mozogsz 33 36 38
Továbbmész. Mielőtt bevennéd a kanyart, félve előrelesel - de semmi! [16. PONT.] Nyomulsz. Elérkeztél a központi terembe, ahonnét minden irányba vezet út. A plafonon furcsa, valószínűleg Moa írásjeleket világítasz meg. [13. PONT.] Duzog benned a kalandvágy, miközben egyre izgatottabban haladsz előre. Elérkezel a hosszú folyosó déli részére. Hogyan tovább innét? [33. PONT.] Valami azt súgja, hogy a déli folyosó a legjobb választás. [36. PONT.] Egy végeláthatatlanul hosszú folyosón vagy. Erkharion szagot érzel! Már nagyon közel vagy a végső rejtekhelyhez, a megafészekhez, a galachmitok valószínűsíthető kamrájához. [38. PONT.] [54 pontot használtál fel, van még 235.]

lm 905 39 900 mozogsz 905 39 900
Minden lépés után igen alaposan körbevizsgálódsz, hogy nem csapdagyanús-e a környék, minden ismert típus után kutatsz. Továbbmész. Egy vastag, gránitból készült ajtót látsz. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő nagy aranykulcs nyitja az ajtót. ÉS! Berobbansz a titkos, tökéletesen védett terembe. Nyilván nem fog menni a dolog egy kis csetepaté nélkül. Egy ekharion lakik itt. Fegyvere egy vasalt bunkó. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Védekezésképp villámgyorsan felhúzol egy tompítás varázst. Támadó varázslatot alkalmazol: ellenfeledre puha ütés varázslatot lősz. Ellenfeled csapásai puhábbak lesznek. Ellenfeled mentális energiáit gyűrűbe gyűjti, majd útjának ereszt egy tudatrombolás pszi támadást. Semmi eredménye! Mielőtt közelharcba bocsátkoznál, vas dobónyilat ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 5 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod az ekharion fejét. (5 támadással 80 életpontot sebezve.) Ellenfeled sziklát dob rád. Eltrafált a lövedék. (8 életpontot vesztettél.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre ugrasz. Tyrex bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az ekharion jobb lábát. (3 támadással 145 életpontot sebezve.) Nem sikerült az ekharion ravasz és erős ütései közül mindet hárítanod. (2 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Az ekharion belemar jobb oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki az ekharion száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 5 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 35 aranyat. 1820 tapasztalati pontot kaptál. Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 vasalt bunkót és 1 vassisakot. Az egyik sarokban találsz egy nehéz kőládát. A ládát egy csapda védi, de Te, csapdaészlelés képességednek köszönhetően, idejében felfigyeltél rá. Hatástalanítod. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő ezüst kulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 10 galachmit, 70 arany és 1 moa stuki (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Összefutsz egy fekete, copfos hajú, szürke szemű troll nővel. Fekete a bőre. Dornodon felszentelt papja. Egy smaragd védőgyűrűt, egy denevér szimbólumot, egy obszidián karkötőt, egy gromak páncélt, egy mithril kesztyűt, egy zafír erőövet, egy umbatari karkötőt és egy Morgan sipkáját visel. Fegyverzetét egy tyrannoszaurusz rex trófea, egy ongóliant trófea és egy Raia szent lovagja trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: egy mosolygó angyalka rózsaszín bugyiban. Jobb kezében egy őstroll agyalót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Auráját érzékelve máris tudod, gonosz fekete, a sötét oldalt szolgálja! Mogorván egymásra bámultok. Azért harcra nem fog sor kerülni. Motyogni kezd: " Minden KT porszem hozzánk képest!" Továbbmész. Mostantól nem foglalkozol a csapdákkal. [11 pontot használtál fel, van még 224.]

fgy 40 40 felt. gyógyítás 40 40
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 224.]

v 109 elmormolod a 109. varázslatot
2 varázslatpontod van, és ahhoz, hogy ezt a varázslatot elmondhasd, 25 pontra lenne szükség - így ez most sajnos nem megy. [0 pontot használtál fel, van még 224.]

szk 244 keresed a 244. szörnyet
Szörnyet keresni csak a szabadban lehet. [0 pontot használtál fel, van még 224.]

* 1. BP: nemes céllal pusztítod az 534. tárgyat 100 pontért
Oh, oh, sajna nem bukkansz rá dühöd tárgyára. [0 pontot használtál fel, van még 224.]
* 2. BP: használod a 396. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 224.]
* 3. BP: használod a 243. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [5 pontot használtál fel, van még 219.] Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.


tf 4 19 fejleszted a 4. tulajdonságodat 19 pontért
Kitartóan, órákon át légzőgyakorlatokat végzel. Ez még édeskevés ahhoz, hogy az egészséged észrevehetően fejlődjön. [19 pontot használtál fel, van még 200.]
A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 csapdakészítés). Alaposan elfáradtál, jól esne egy kis innivaló. Kortyolsz a vizestömlőből. Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. 4 kaját habzsol be a tüskés gigaféreg. 3 kaját bezabál a sivatagi doareg. Egy kaját bezabál a Rughar familiárisa. Kissé nyúzott állapotban a mai fáradalmaktól, táborhelyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása. Elmúlt az a munka gyümölcse hatása. Elmúlt az esszenciavédelem hatása. Elmúlt a hadiszerencse II hatása.
Ebben a körben 200 pontod maradt, ebből a következő körre 200 pontot vihetsz át. Kapsz még 411 pontot. A következő körben tehát 611 pontot költhetsz el.

Nekik írhatsz
Sinsauri Tworg (#2098) : Gyetvai Béla, Budapest, Perényi Zs. u. 66., 1047 Tel:379-6386 E-mail: centurion@freemail.hu


ENCYCLOPEDIA FANTASIA


AGYLETAPOGATÁS (70. PSZI KÉPESSÉG)
Ezzel a különlegesen hatékony pszi-képességgel más kalandozók tudásbázisát csapolhatod meg: a másik által ismert szörnyek és tárgyak E.F.-jét szerezheted meg. Az agyletapogatás egy teljes körön át működik, és automatikusan működésbe lép minden kalandozó esetén, akivel találkozol. Ha a kalandozó nem dobja meg mentális mentődobását, akkor megkapod egy tárgy vagy szörny E.F.-jét, amit ő ismer, de te nem. Az agyletapogatást a célpont néha megérzi, néha nem, függetlenül a sikertől. E pszi képesség alkalmazása: a P 70 parancs komoly koncentrációt igényel, az 2 TVP-n felül 20 pszi pontba kerül.
MOA GYÖNGY (378. TÁRGY)
Gyönyörűen fényesített, mélyzöld színű gyöngy, a Moa gyöngyhalászoktól egy szakmájában mesternek számító csiszolón, majd minden bizonnyal seregnyi kincsvadászon keresztül jutott el végül hozzád.
MOA STUKI (413. TÁRGY)
Elavult, szétrozsdált Moa relikvia: egy vascső, végén bonyolult mechanikus szerkezettel és kallantyúval. Hosszasan tanulmányozod a szerkezet működését, míg végül rájössz: a szerkezet végén található pöcköt hátrahúzva, meghúzhatod az eszköz alján levő kallantyút, mire fölül egy bigyó ráüt egy tartókára. De mi értelme ennek az egésznek? A relikvia mellett van két hengerszerű valami: pont beillenek a tartóba! Kipróbálod, mi történik: BUMMM!!! Döbbenten meredsz magad elé: no mi a fene? A hengerszerű izé eltűnt a relikviából, viszont a szemben levő fában egy mély lyuk keletkezett. Hahá! Felfedeztél egy Moa fegyvert! Izgatottan vizsgálod meg a hengerszerű lövedéket, hogy pontosan miből is van, hátha magad is el tudod készíteni. A lövedék gyakorlatilag egy henger alakú rézgolyó, a végén egy üreges résszel, amelyben fekete por van. Höhö, ezentúl ilyen rézgolyókat kell gyártanod! Csak az a kérdés, hogy hogyan lehet a fekete port előállítani? A port vizsgálgatva, szagolgatva rájössz, hogy sehogy: ez valami igazán ismeretlen dolog. De akkor hogyan lehetne helyettesíteni? A por funkciója nyilván az, hogy amikor a bigyó ráüt, a por felrobban, és ez lövi ki a golyót. De akkor esetleg a tűzgyújtásnál használt kovafű reszeléke is megteszi! És innen már könnyű dolgod van... A játék szempontjából: a puskapor helyett használt "kovafű reszelék" igen szegényes helyettesítés, de most azért megteszi. A lövedék elkészítéséhez nem szükséges több munka, mint a rézgolyóhoz. Tehát semmi más dolgod nincs, mint a KF 413 paranccsal bekészítened a Moa stukit, és máris lődözhetsz vele. A gyenge helyettesítő technológia miatt a stukilövedék sebzése nem fog jelentősen megnőni a rézgolyóhoz képest, de viszont a Moa stuki használatakor +8 támadást kapsz, hiszen a nagyobb erő miatt még a legkeményebb páncélon, legvastagabb bőrön is átmehet a golyó. A Moa stuki lőfegyvernek számít.

KARAKTERLAPOD


Emirtage, egy hosszú ezüsthajú, piros szemű ember férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Raia főpapja vagy. Az Aranysárkány (#9126) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 270. fordulód.

erő : 28
iq : 30
ügyesség : 28
egészség : 26
szerencse: 39
tudatpont: 16/ 0
szint : 23
támadás : 20
védekezés: 60
életpont : 329/308
varázspt : 655/ 2
pszi pont: 37/ 14
merészség: 10/ 5
agresszió: 3
menekülés: 30 %
jellem: jó (769)
pénz : 672 arany
halhatatlanság: 1%
magasság: 176 cm
testsúly: 96 kg
életkor: 27 év
tul.pont: 3
kép.pont: -3
EFejl: 51 TU

Eddig összesen 2067 szörnyet (10 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 15494 TP-t kaptál. Jelenleg 1016342 TP-d van. A következő szinthez még 183658 TP szükséges. Trófeáid: orbitális mackósajt, adószedő, ongóliant. A quwarg rajzásban leölt quwargjaid: 1 harcos, 14 élőholt, 38 vadász, 28 nagymester, 34 parafenomén, 26 rohamosztagos. A 255. fordulódban 292 arany került a bankszámládra. 357 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

Harci ismeretek (szint)


víziharc: 6 szúrófegyverek: 26 ütőfegyverek: 27 lőfegyverek: 9 dobófegyverek: 28 Felt. fegyverváltás: << tyrex bunkó (200%) << vashegyű lándzsa (200%) << őstroll agyaló (120%) Felt. lőfegyver használat: semmi (0-9.); bumeráng (10-17.); vas dobónyíl (18-22.); vas dobónyíl (23-); Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

Egyéb ismeretek (szint)


rejtőzködés: 19 nyomkövetés: 79 mászás: 7 csapdakészítés: 19 csapdaészlelés: 10 gyógyítás: 44 titkosírás: 2 felderítés: 21 szörnyidomítás: 11 teológia: 34 taumaturgia: 64 szerencsejáték: 2 zene: 11 szörnyismeret: 28 pszi: 5 zárnyitás: 1 vadászat: 6 bányászat: 31 úszás: 10

Feltételes parancsok


totem: 70% 58; udvarolsz a 2. fajúaknak; ásol max. 80 pontért; *készítesz 203. tárgyat (max. 5 db-ot); gyógyítasz 40 % életerő alatt, 40 pontért; mászol max. 80 pontért; *készítesz 17. tárgyat (max. 5 db-ot); *készítesz 43. tárgyat (max. 10 db-ot); kutatsz max. 80 pontért; *készítesz 429. tárgyat (max. 5 db-ot); készítesz 119. tárgyat (max. 10 db-ot); készítesz 449. tárgyat (max. 10 db-ot); *készítesz 403. tárgyat (max. 10 db-ot); maradék tvp-dből 4. tulajdonságodat TF-eled; Felt. támadás: *96; *154; *234; *202; 102; 144; Barátságosság: 104; 9101. KT; 274; 302; 286; 256; semleges jelleműek; jó jelleműek; 9141. KT;

Varázslataid és pszi képességeid (#sorszám, *hány pontba kerül)


éber kakukk (#3 *6) auralátás (#4 *8) gyógymógy (#5 *6) áldomás (#6 *5) erőpajzs I (#12 *6) méregsemlegesítés (#14 *10) korgó gyomor, huss (#21 *3) unkreáció (#22 *0) hadiszerencse II (#24 *6) tündérfény (#25 *1) tulajdonságpajzs (#26 *16) energiatüskék (#29 *5) lángcsóva (#31 *5) hhaar burka (#32 *6) izomernyesztés (#33 *6) varázsvédelem (#34 *8) védelem tűz ellen (#38 *12) tompítás (#40 *8) vakító fény (#43 *7) tisztítótűz (#44 *13) fehér glóbusz (#47 *13) villámcsapás (#50 *18) gyóntatás (#56 *10) azonnali gyógyítás (#58 *15) hadiszerencse III (#59 *15) puha ütés (#60 *18) tűzeső (#61 *16) éber vadászkutya (#62 *12) erőpajzs II (#63 *24) pszi-ernyő (#64 *6) auratranszformáció (#65 *10) pszi-regeneráció (#66 *12) felejtés (#68 *5) agyletapogatás (#70 *20) láthatatlanság (#76 *15) fúzió (#77 *25) oltár eltörlése (#79 *60) szörnyészlelés I. (#82 *8) szörnycsábítás (#83 *14) restoráció (#85 *50) vasszervezet (#86 *8) szopókőpusztítás (#88 *21) rúnapukkasztás (#94 *0) DEM kreálása (#95 *50) városi teleport (#96 *50) varázsital főzése (#100 *30) tükörpajzs (#101 *26) felszínre ugrás (#109 *25) teljes gyógyulás (#133 *50) élőholt pozdorja (#134 *40) tárgyészlelés (#135 *30) energiafolyam (#136 *24) tűzgolyó (#155 *25) tűzmágia (#157 *24) familiáris idézése (#159 *40) varázskő készítés (#160 *120) hhaar burka II (#162 *14) égető tekintet (#164 *25) esszenciavédelem (#165 *15) városi teleport II (#181 *60) varázsszem (#184 *9) a munka gyümölcse (#224 *10)

Jelenleg rajtad levő aktív varázslatok és pszi hatások


méregsemlegesítés Feltételes varázslat-használat: 14. és magasabb szintűek ellen Támadó varázslat lista (var. szám) : 60 44 134 155 136 Feltételes támadó/védekező varázslat használat: Mit 44 50 50 50 50 44 50 44 50 50 50 155 40 40 40 Kire 158 150 153 177 221 154 189 988 164 157 155 255 234 232 176 Mit 47 38 Kire 145 159

Elfogott szörnyeid: Rughar familiárisa (#245) státusz: OK; sivatagi doareg (#240) (málhás: +40 kg teher) státusz: OK; tüskés gigaféreg (#256) (hátas: 10 lépés/kör; 9 TVP/lépés; +11 védettség;) státusz: OK; Famulusod egy aranysárkány.

Isteni küldetéseid


1.) Hozz létre vasércet mesterséges úton! 2.) Még mindig Thargodanok járják Ghallát. Végezz egy Tguarkhannal, ezzel is ritkítva soraikat! 3.) Bizonyítsd be, hogy nem a mohóság, a tárgyak gyűjtögetése vezérel, amikor engem követsz: imádkozz hozzám úgy, hogy a megterheltséged 15% alatt van!

Tárgyaid (*-gal jelöltek bekészítve, zárójelben tárgy sorszáma)


Páncélok és pajzsok

1*Rhatt páncélja (#458) 1 mászókarom (#78) 1 lánckesztyű (#230) 1*Morgan sipkája (#466) 1*zangrozi csizma (#451) $1 bronzpajzs (#89) $1 díszes rézpajzs (#84) 1*nagy vaspajzs (#161) 1*bíbor erőöv (#291) 1*mithril kesztyű (#463) 1*rejtőköpeny (#277) $1 bakkura csizma (#96) $2 rézsisak (#72) 1 vassisak (#160)

Fegyverek és lövedékek

1 vashegyű lándzsa (#182) 1 parittya (#18) 10 bumeráng (#249) $1 csontszurony (#12) 1 kőkalapács (#13) 1 kőkés (#6) 1 ezüstshuriken (#327) 1*tyrex bunkó (#421) 1 cápaölő tőr (#480) 1 szigony (#389) 4 ubuk dobónyíl (#138) 12 mérg.ubuk dobónyíl (#188) 1+őstroll agyaló (#427) 5 szögletes kő (#17) 1 bányászcsákány (#434) 20 vas dobónyíl (#189) $1 bronzpenge (#126) $1 bronzhegyű nyíl (#94) 1 vasalt bunkó (#181) 1 moa stuki (#413)

Ékszerek és egyéb csecsebecsék

$1*nap szimbólum (#141) 1*obszidián karkötő (#229) 1*Rughar gyűrűje (#518) 1*smaragd védőgyűrű (#223) $1*umbatari karkötő (#278) $1 aranylánc (#191)

Eszközök, használati tárgyak, készletek

1 ásó (#34) 4 pukkanó tűcsapda (#336) 1 szeksztáns (#32) 1 fáklya (#36) 4 deus ex machina (#1) 1 csontkulcs (#74) 2 távcső (#42) 4 acéltű (#334) 2 nagy vaskulcs (#186) 2 szent jogar (#150) 1 kis vaskulcs (#40) 35 kaja (#2) 1 kis aranykulcs (#240) 1 kötél (#92) 1 furulya (#233) 1 kristályfolyadék (#449) 7 ezüst kulcs (#184) 1+nyílcsapda (#243) 4 aranytű (#272) 1 rézkulcs (#75) 2 bronzkulcs (#76) 1 mászókampó (#165) 2 nagy bronzkulcs (#185) 3 vaskulcs (#183) 1 dobóháló (#221) 1 nagy aranykulcs (#246) 7 gyógykenőcs (#313)

Löttyök és porok, tartóstul

1 uzbány csőr (#169) [ benne $5 csepp ugh méreg (#166) ] 1 huhogó bibe (#332) [ üres ] 5 kavadu iszák (#25) [ bennük 5 csepp gyenge méreg (#26) ] 1 sullár hólyag (#168) [ benne 6 csepp spiritusz (#170) ] 4 vizestömlő (#3) [ bennük 44 korty víz (#27) ] 5 zöld üveg (#82) [ bennük 55 csepp ragasztó (#83) ] 2 szent kehely (#257) [ bennük 7 csepp isteni könnycsepp (#260) ] 4 aranyló ugarhéj (#100) [ üres ] 2 fűszertartó (#210) [ bennük 7 csepp sáfránypor (#211) ]

Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok

5 kaktuszbogyó (#429) 2 csuklyavirág (#133) 1 ilkin érc (#232) 161 drótszőr (#37) 1 moa burát (#384) 1 purifikátor háj (#269) 7 moa üveggömb (#383) 1 kazmár gyökér (#205) 32 vasérc (#152) 165 madártoll (#112) 6+főnixtoll (#563) 5 kavadu lebeny (#24) 1 varányszem (#30) $3 szvó-ektoplazma (#151) 20 borkonyó bibe (#312) 1 arx formázó minta (#298) 10 gyöngymangó (#135) 5 amniosz (#203) 1 bakkura bőr (#95) 1 moa obszidián (#380) 2 kvazár (#244) 4 manifeszt.nyúlvány (#214) 9 fekete gyöngy (#99) 2 mocsári penke (#148) 16 pirkit (#153) $1 óndarab (#85) 5 kaktusztüske (#114) 1 moa gyöngy (#378) 1 remák szív (#264) 10 galachmit (#310) 1 ramit kő (#226) 5 pular kristály (#239)

Összsúly: 136.40 kg megterheltség: 128 %

GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 200% alatt van. Még 1 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 116 fajta tárgyad lehet egyszerre)

E körben tett lépéseid térképe

(161,62) quwarg harcosok (#201)
(162,63) márványtorony (#175), a kihívás tornya (#502), Elenios oltár, 21. jellempróba
(163,62) quwarg nagymester (#214), ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207)
(164,61) kultúrmasztodon (#227), Raia oltár
(165,60) Leah oltár, 32. jellempróba, kultúrmasztodon (#227)
(166,60) ezoterikus mardel (#184), Sheran oltár, 48. jellempróba
(167,60) Leah oltár, Chara-din monolitja (#534)
(168,60) oltár, egy ismeretlen isten rúnaköve
(169,58) vadász quwargok (#241), grok-képződmény (#149), Leah oltár, 47. jellempróba, légirozmár (#94), norpadolótika
(#226)
(169,59) oltár
(170,58) a 70. labirintus bejárata, borkonyó cserje (#311, belőle készíthető: #312), olvasztókemence (#86), Leah oltár, egy
ismeretlen isten rúnaköve, törpe bánya (#435), vaskohó (#155), Chara-din monolitja (#534), érclelőhely, bazaltelementál
(#204), ekharion (#232), egy troll nő

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA
Emirtage 270. fordulója



Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygőte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25) királygyík (#26)
óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31)
sünmedve (#33) kőszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35) manó (#36) sötét motyogó (#37)
gorombilla (#38) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45)
Tugt-ork (#46) csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51)
bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61)
kőevő (#62) varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66) húsevő magszim (#67)
móleon (#68) evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73)
tintacsiga (#74) gitonga (#76) zoloboo (#77) színes dözmöng (#78) trollfa (#80)
tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86)
kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93)
légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96) mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98)
piromenyét (#99) szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103)
trikornis (#104) óriás griff (#105) griffőniksz (#106) fekete griff (#107) vadász varkaudar (#108)
kőkorszaki szaki (#109) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113)
vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
emberevő (#119) bibircsók-óriás (#120) homokféreg (#121) xirnox (#122) tetemember (#123)
manifesztátor (#124) varkaudar mágus (#128) útonálló (#130) orgyilkos (#131) sötét gnóm (#132)
elit palotaőr (#133) palotaőr (#134) élőholt mirg (#135) sötét főgnóm (#136) karmos tankány (#137)
agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) arató csattanat (#144)
pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146) epokitféreg (#147) vérfürdető magszim (#148) szőrös bozsó (#149)
fémbontó szójer (#150) dehidrátor (#151) kardszárnyú pocok (#152) quwarg királynő (#153) autentikus vámpír (#154)
nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156) purifikátor (#157) nómenklatúra (#158) ongóliant (#159)
tyrannoszaurusz rex (#160) velociraptor (#161) hadroszaurusz (#162) kétfejű troll (#163) jégtroll (#164)
bávatag golombár (#165) borzalmas varkaudar (#166) halálosztó kain (#168) orgoró (#170) óriásféreg (#171)
sírlidérc (#172) vark. nekromanta (#173) dögkeselyű (#174) élőholt mágus (#175) óriás csontváz (#176)
csontváz lord (#177) Zinthurg (#180) gnóm szolgáló (#181) ezoterikus mardel (#184) karmazsin huhogó (#185)
szeppent rákfatty (#186) részeg kalandozó (#187) varkaudar behemót (#189) szutykos remák (#191) trosnyogó szakóca (#192)
vércápa (#193) hínárevő piranha (#194) opati polip (#195) elektromos angolna (#196) étkezési homár (#197)
moszatrája (#198) quwarg harcos (#201) élőholt quwarg (#202) agyagelementál (#203) bazaltelementál (#204)
kacagó szépia (#206) diuretikus kráken (#207) drónkeselyű (#208) kneopatikus mollusk (#209) degradátor (#210)
joviális m.szockó (#211) Tguarkhan (#212) kisebb quwarg isten (#213) quwarg nagymester (#214) massza (#217)
tormikus egér (#218) pszi elementál (#221) aurapollátor (#222) szubreális vámpír (#223) norpadolótika (#226)
kultúrmasztodon (#227) éjkornis (#228) orbitális mackósajt (#229) woorgard (#231) ekharion (#232)
alanori csatamén (#233) adószedő (#234) Chara-din fattya (#236) Mnebolath (#237) Orkhan Thai (#238)
Raia szent lovagja (#239) sivatagi doareg (#240) vadász quwarg (#241) qwarg rohamosztagos (#242) áeratikus hasnyák (#243)
hegyi góliát (#244) Rughar familiárisa (#245) kputtyintó csalán (#247) quwarg parafenomén (#248) pordémon (#253)
hordóagyú mameluk (#254) őrült varázsló (#255) tüskés gigaféreg (#256) pszi őselementál (#258) harci mágus (#265)
quwarg anyakirálynő (#269) Főmágus (#273) őrjáratozó katona (#274) halálelementál (#279) ősdentor (#282)
kronokukac (#285) kronotapír (#286) kronoelementál (#287) Ekhnagorhu (#291) quwarg ősmágus (#302)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) kőhegyű lándzsa (#7) $szöges bunkó (#8) bunkósbot (#9) dárda (#10)
csontkés (#11) $csontszurony (#12) kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15)
$bordacsont (#16) szögletes kő (#17) parittya (#18) kerek kő (#19) fúvócső (#20)
ormánygőte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) kis vaskulcs (#40)
grákóbőr (#41) távcső (#42) tükör (#43) $királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) $kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50)
bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55) mákrózsa virág (#56) $bőrsisak (#57) ködkapu (#60)
árnyéksár (#61) ködcsillag (#62) tigroszlán fog (#63) csontszablya (#64) $szöges páncél (#65)
$szöges bőrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) $kék orchidea (#68) $szárnyas hernyó (#69) $rézdarab (#70)
$rézpáncél (#71) $rézsisak (#72) rézpajzs (#73) csontkulcs (#74) rézkulcs (#75)
bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) $díszes rézpajzs (#84) $óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) $bronzhegyű lándzsa (#87) $bronzsisak (#88) $bronzpajzs (#89) $bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) $bronzhegyű nyíl (#94) bakkura bőr (#95)
$bakkura csizma (#96) rákpáncél (#97) $rákpajzs (#98) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
$tinta (#101) vízionár szem (#102) $magszim bél (#103) $fémrúd (#104) evaporőr háj (#105)
$fabontó (#106) $rövid íj (#107) $nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110)
hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) $ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkő (#119) tábla (#120)
dözmöng szív (#122) $göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) mandibulapenge (#125) $bronzpenge (#126)
mandibulakasza (#127) $sallank karom (#128) $sallank nyíl (#129) hebrencs állkapocs (#130) $ubuk tüske (#131)
hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136)
$mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) denevér szimbólum (#140) $nap szimbólum (#141) oltár (#146)
hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) szent jogar (#150) $szvó-ektoplazma (#151)
vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
$nyu-shuriken (#157) $ezüst karkötő (#158) kis vaspajzs (#159) vassisak (#160) nagy vaspajzs (#161)
$borostyán függő (#162) karócsapda (#163) $vasvért (#164) mászókampó (#165) $ugh méreg (#166)
sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csőr (#169) spiritusz (#170) rövid kard (#171)
$téfea-agy (#172) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175) vashegyű nyíl (#176)
szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179) $ezüst gyűrű (#180) vasalt bunkó (#181)
vashegyű lándzsa (#182) vaskulcs (#183) ezüst kulcs (#184) nagy bronzkulcs (#185) nagy vaskulcs (#186)
mérg. vasnyíl (#187) mérg.ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190) $aranylánc (#191)
gyöngysor (#192) $aranygyűrű (#193) $arany karperec (#194) $obszidián függő (#195) $trófea nyaklánc (#196)
$igazgy. fülbevaló (#197) karbin plazma (#199) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204)
kazmár gyökér (#205) ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209)
fűszertartó (#210) sáfránypor (#211) $dorony tüdő (#212) $xirnox szív (#213) manifeszt.nyúlvány (#214)
ketrec (#216) ketrec-csapda (#218) fedett verem (#219) háló-csapda (#220) dobóháló (#221)
láncing (#222) smaragd védőgyűrű (#223) varkaudar lándzsa (#224) $orgyilkos tőr (#225) ramit kő (#226)
helytartói jogar (#228) obszidián karkötő (#229) lánckesztyű (#230) acélpengőke (#231) ilkin érc (#232)
furulya (#233) tatu dob (#234) $dorony duda (#235) lajhár csont (#236) $tankány karom (#237)
lant (#238) pular kristály (#239) kis aranykulcs (#240) smaragd kulcs (#241) nyílcsapda (#243)
kvazár (#244) nagy aranykulcs (#246) $fekete bőrcsizma (#247) pszi kő (#248) bumeráng (#249)
smaragd koszorú (#252) templom (#256) szent kehely (#257) nehezék (#258) szopókő (#259)
isteni könnycsepp (#260) bájital (#261) friss csatamező (#262) ősi csatamező (#263) remák szív (#264)
$kristálygömb (#265) kvazár sisak (#266) $fülemüle agyar (#267) $gromak bőr (#268) purifikátor háj (#269)
gromak páncél (#270) szürke bőrkesztyű (#271) aranytű (#272) szuper hálócsapda (#274) $ametiszt medál (#275)
$sárga erőöv (#276) rejtőköpeny (#277) $umbatari karkötő (#278) tyrex csont (#280) raptor karom (#281)
$jégszív (#282) Szent Kulacs (#285) Tharr Keresztje (#287) zan indukátor (#288) bíbor erőöv (#291)

Tárgyak

varkaudar páncél (#294) arx formázó minta (#298) $kőszem (#304) varázskő (#305) $réz papi karkötő (#307)
ezüst papi karkötő (#308) arany papi karkötő (#309) galachmit (#310) borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312)
gyógykenőcs (#313) $ezüsttőr (#322) $ezüsthegyű nyíl (#323) ezüsthegyű lándzsa (#324) ezüstkard (#325)
ezüstdarab (#326) ezüstshuriken (#327) $Thargodan esszencia (#328) csontpálca (#329) mutáns csont (#331)
huhogó bibe (#332) rákfatty váladék (#333) acéltű (#334) olló (#335) pukkanó tűcsapda (#336)
piranha zsákvédő (#337) királyi korona (#338) rézgolyó (#343) súlyzó (#347) shinai gömb (#348)
tolmokov-koktél (#351) mithril (#352) molluszk ház (#353) degradátor váladék (#354) szockó hólyag (#355)
quwarg boly (#359) quwarg tojás (#360) káosz szimbólum (#361) ezüsttollú nyíl (#363) vámpírtőr (#364)
kinemfogyó tegez (#368) vascarai csizma (#370) phua-kúp (#372) Eldaran karkötője (#373) fekete csuha (#375)
fény szentélye (#376) moa smaragd (#377) moa gyöngy (#378) moa obszidián (#380) moa zafír (#381)
moa üveggömb (#383) moa burát (#384) moa gyémánt (#385) szigony (#389) $halcsont (#390)
$polip szívóka (#391) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) főutca (#399)
ház (#400) kristálypalota (#401) morgud hagymatő (#402) fokhagyma (#403) $rájabőr (#404)
réz fejpánt (#406) bronz fejpánt (#407) vas fejpánt (#408) árnyékharcos gyűrű (#409) kígyóbőr öv (#410)
királyi emlékmű (#411) moa stuki (#413) aranypikkely (#415) tyrex bunkó (#421) őstroll agyaló (#427)
gránátkaktusz (#428) kaktuszbogyó (#429) Thargodan csatamező (#432) Vlagyimir szobra (#433) bányászcsákány (#434)
törpe bánya (#435) réz masszariasztó (#436) szent liget (#439) kristályfolyadék (#449) zangrozi csizma (#451)
mágusköpeny (#453) Rhatt páncélja (#458) mithril kesztyű (#463) Morgan sipkája (#466) cápaölő tőr (#480)
barátság szent tüze (#484) sörsátor (#486) rothadás szentélye (#487) erődítmény (#488) elefántcsont torony (#490)
obszidián erőd (#491) kdole (#501) a kihívás tornya (#502) ostromlétra (#510) Eldereth szilánk (#512)
zafír medallion (#514) Rughar gyűrűje (#518) Chara-din monolitja (#534) sötét tekercs (#535) kisebb zan (#544)
mérg.nyílp.lövedék (#548) troll dorong (#550) dentor bőr (#551) tünde íj (#553) jing-jang fejpánt (#556)
Fairlight öve (#559) főnixtoll (#563)

Parancsok

Röv.  1.PAR.    2.PAR.    3.PAR.    TVP    Utasítás                
A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása                              
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása                  
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása                         
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása                               
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása                                 
BA   élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  barátságosság                              
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe                         
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba                   
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba                    
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése                      
BPB  [sorszám]                        -  befejező parancs berakása                  
BPK  sorszám                          -  befejező parancs kivétele                  
D    tárgy                            -  tárgy eldobása                             
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése                            
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása                  
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása                          
É    TVP                           1-40  élelemszerzés                              
EA   mit       darab                  -  eladás boltban                             
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása                  
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés                  
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése                    
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés                                  
ERKI [kaland.]                       20  erőszakos kilép(tet)és                     
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás                   
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért                    
FELV KT/szövetség                     -  szövetségi felvétel                        
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás                   
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata                  
FGY  életerő%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás                       
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése                    
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés                        
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás                         
FLH  szint     fegyver                -  felt. lőfegyver használat                  
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás                   
FM   TVP                              -  feltételes mászás                          
FSE  TVP                            TVP  feltételes segítség                        
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás                        
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat                  
FTV  varázslat élőlény                -  feltételes T/V varázslat                   
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat                  
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság                      
GY   TVP                           1-40  gyógyítás                                  
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyűjtés szelekció                          
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel                       
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat                        
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése                             
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyűjtés                            
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása                  
IM                                   30  imádkozás oltárnál                         
IN   kalandozó élőlény   tárgy        -  információ átadás                          
JLK  kód                              5  jelszó kimondása                           
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt                     
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfből                          
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.                    
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz                          
KF   tárgy     3		      -  őriz a tolvajok ellen                                    
KF   lőfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lőfegyvert                     
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése                          
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés                     
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés                      
KÖTL létszám   vezető                 -  Közös Tudat létrehozása                    
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása                   
KPCS [1-3]                         0/20  kapcsoló állítása                          
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele                   
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyűjt                             
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet                        
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól                         
LE   tárgy                            -  letesz/elrak                               
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás                  
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)                        
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás                       
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban                    
P    pszi      [param1]  [param2]  5(?)  pszi képesség használata                   
PBE  pénz                             -  pénz berakása bankba                       
PKI  pénz                             -  pénz kivétele bankból                      
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség                       
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése                   
SZK  szörny                          10  szörnykeresés                              
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése                    
T,FT élőlény   [élőlény] [élőlény]    -  élőlény megtámadása                        
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése                    
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése                      
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése                       
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás                  
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása                   
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába                      
USZ  TVP                            TVP  úszás                                      
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás                                  
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban                           
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés                                 
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra                     
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás                   
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása                    
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertől                    
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal                      

© Beholder Kft. 1992-1999.
Ha a fordulóval bármilyen gondod van a következő címre írj: beholder@mail.datanet.hu!
Soha NE küld vissza az e-mailben kapott fordulódat!! Elég a karakterszámot, és a fordulószámot megírni!! Ha mégis megteszed, az az e-mailes játéklehetőséged elveszítését jelentheti!!!!!


Aki észrevesz egy hibát, és szeretné, ha azt javítanánk a fordulójában, az a következőkre legyen szíves fokozottan ügyelni:
1) A levelet azzal kezdje, hogy megírja KARAKTERSZÁMÁT, FORDULÓSZÁMÁT és SZÁMLASZÁMÁT.
2) Írja le - minél tömörebben - a jelenséget, a hibát. Ezt tegye meg MINDEN alkalommal, mikor erről levelezünk, utalva az addig megbeszéltekre.
3) NE LÉPJEN addig, míg nem kap tőlünk visszajelzést.
AKI MÉGIS LÉP, az a továbbiakban ÖNKÉNT LEMOND mindenfajta JAVÍTÁSRÓL, és elfogadja a hiba miatt módosult képességek korábbi forduló alapján történő visszaírását. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ha úgy gondoljuk, ne javítanánk.
Segítségeteket előre is köszönjük!
Az utóbbi időben rendkívül sok probléma volt a drotpostagalamb nevű remek ingyenes e-mail szolgáltatóval. Ezért nagyon szépen kérek mindenkit, hogy keressen egy valóban megbízhatóan működő szolgáltatót, hiszen nektek is, nekünk is jobb, ha a kiküldött e-mailek már az első alkalommal hibátlanul megérkeznek. A drótposta több féle címet is kínál pl. dpg.hu, drotposta.hu, aramszu.net, stb.
Ismételten kérek mindenkit, hogy ha bármi problémád van akármelyik játékkal kapcsolatban, akkor az erről szóló e-mail fejlécében feltétlenül tüntesd fel azt, hogy melyik játékról is van szó!!!!!!! Arra is szeretnék mindenkit megkérni, hogy a probléma taglalása mellett arra is szánjon időt, hogy az olyan mellékesnek tünő adatokat, mint karakterszám, fordulószám, számlaszám ne felejtse ki a levélből. (Ha nem tudod kitalálni, hogy az adott probléma kezeléséhez milyen adatokra van szükség, inkább többfélét adj meg, mint hogy pont a szükséges hiányozzon!)
Ezúton szertnék mindenkit tájékoztatni, hogy karakterátadás e-mailben továbbra sem lehetséges!
Kérek mindenkit, hogy mielőtt UL javítás, AK stb. miatt reklamál, legalább egyszer olvassa el a fordulo végén található tájékoztatót.
Maci

Elküldött UL javítása

A már elküldött UL javítására korlátozott lehetőség van.
Ha elrontottad az UL-t, akkor minnél hamarabb küldd el mégegyszer. Ügyelj rá, hogy a forulószáma feltétlenül ugyanaz legyen, mint az eredeti UL-é volt. Az UL-ek letöltése után a konvertáló program a késöbb érkezett UL-t, javításként értékeli, és ezt fogja betáplálni az eredetileg küldött UL helyett. (Figyelem: ilyenkor az eredetileg küldött UL-re is UL OK jelzést fogsz kapni!) Szükség esetén több javítást is küldhetsz, az utolsó UL-ből lesz a forduló. Ha egy e-mailben több UL-t is küldtél, akkor a javítás során elég csak a hibás UL-t elküldened, az UL-ek abban a sorrendben lesznek betáplálva, ahogy az eredeti e-mailben voltak. (Természetesen figyelembe véve a fenteb leírt korlátozásokat.)

Figyelem! Ez a javítás csak akkor működik, ha a hibás UL még nem került letöltésre!! Ha már letöltöttük, akkor a javító UL hibás forulószám jelzéssel visszamegy.
Az UL-ek letöltése reggel 9-10 között délután 2-4 között történik általában. (Esetenként ettől eltérő időpont is előfordulhat.)


Többeknek problémája volt az UL-javítással. Tehát UL-t javítani csak bizonyos esetekben lehet. A javítás feltétele, hogy az új UL még az előtt megérkezzen, hogy a régit LETÖLTÖTTÜK. (Naponta általában kétszer van letöltés: reggel 9 körül, és du. 3 körül.)
Tehát ha a reggel 8-kor elküldött UL javítását du. 2-kor küldöd, akkor az már nem lesz javítás csak egy Hibás UL.
Abban a speciális esetben ha pl. nincs zsetonod, vagy még nem léphetsz, a később (esetleg másnap, harmadnap) küldött UL-re is UL OK üzenetet fogsz kapni (itt most nem részletezett technikai okokból), DE ILYENKOR IS AZ ELŐSZÖR KÜLDÖTT UL KERÜL TÁPLÁLÁSRA! Tehát egy már elküldött UL-t a letöltése után akkor sem lehet javítani, ha az valamilyen okból még nem lett betáplálva!


Ha megváltozott az e-mail címed akkor azt feltétlenül jelezd nekünk a beholder@mail.datanet.hu címen. (A SZÁMLASZÁMODAT is írd meg!!). Amikor az új címet beírtuk, akkor kapsz egy visszajelzést. CSAK ezután küldj új UL-t!
Figyelem! A térkép megtekintéséhez szükséges class és képek letölthetőek a Beholder Kft home page-éről. Ha nincs www hozzáférésed, akkor jelezd (beholder@mail.datanet.hu) és elküldjük e-mailben. A java class mellett találhatsz egy dos-os progit is, amely segítségével elő tudod állítani a térképet gif formátumban.
Mostantól (97.08.19) megadhatod az un. állandó netkódodat, és így nem kell minden UL-en feltüntetni a netes kérést. A netkód a számlán lévő összes karakterre vonatkozik. Az állandó netkód megadásához a számlaszámodra és magára a kódra (u,b,u+,b+) van szükség. További részletek a Beholder Home Page-en.
Az Alanori Krónika megrendelése:
Ezentúl minden hónapban megjelenéskor megkaphatod a Krónikát. A dolgod mindössze annyi, hogy a beholder@mail.datanet.hu címre irsz egy e-mailt amiben megrendeled az újságot, és megírod a számlaszámodat. Az újsággal együtt automatikusan elküldjük a számlán lévő összes karakter üzeneteit is! Az AK ára így 20 zseton. (Ez tartalmazza a postázás költségeit is.)
Ha késöbb le akarod mondani a megrendelést, feltétlenül jelezd, hogy a nem a hagyományos, hanem a netes előfizetésről van szó (azaz a Krónikát nem a fordulóddal, hanem külön kaptad)!
Ha a fordulód fejlécében szerepel az Üzeneted jött felirat, akkor mentális üzenete érkezett a karakterednek. Az üzenetet a karaktered legközelebbi hagyományos fordulójával postázzuk. (Addig azonban minden e-mailes fordulódban meg fog jelenni az üzenet.)
Lehetőséged van azt kérni, hogy az üzeneteket külön postázzuk számodra, ez azonban 5 zsetonba kerül. Azt is kérheted, hogy az üzeneteidet egy másik karaktered hagyományos fordulójával postázzuk. (Ezt természetesen nem kerül zsetonba.)