TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2000. dec. 12. 9h:28'
EZ A 355. JÁTÉKHETED, 223. FORDULÓD
356. játékheted kezdete: dec. 14.
A következő fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
KALANDOZÓ: #4373
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 211
Extra forduló: 11

CLOD ONAR KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál. Ez az idő nem múlt el esemény nélkül: A táborozás 2. napján összeakadsz egy rövid ezüsthajú, kék szemű kobudera férfival. A bőre sötétebb az átlagosnál. Tharr bíborosa. Egy Szent Pörölyt, egy Eldaran karkötőjét, egy regeneráló gyűrűt, egy gromak páncélt, egy zangrozi csizmát, egy két kard szimbólumot és egy ezüst papi karkötőt visel. Büszkén hordja a varkaudar invázió vas emlékérmét. Jelvényei: Naprend (a Chara-din elleni harcért). Felszerelését egy qwarg rohamosztagos trófea, egy ongóliant trófea és egy quwarg anyakirálynő trófea teszi egyedivé. Furcsa jelvénye van: egy sújtásra emelt pöröly. Övén 4 kalandozóskalp fityeg! Bal kezében egy tyrkiai mászógépet tart. Tárgyainak egy részét egy karmos tankány viszi. Auráját érzékelve máris tudod, színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Killer Thorn. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Halvány tapogatódzást érzel az agyadban. Meleg kézfogás után elbúcsúztok. A 2. napon találkozol egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű kobudera nővel. A bőre kreolszínű. Fairlight eljövendő papja. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Mellkasán a Jáde Sárkány tetoválását viseli. Egy obszidián karkötőt, egy villám szimbólumot, egy obszidián függőt, egy tankány karmot, egy fekete bőrcsizmát és egy ezüst papi karkötőt visel. Ruházatát egy quwarg királynő trófea, egy quwarg harcos trófea és egy dehidrátor trófea teszi egyedivé. Jelet látsz a ruhájára festve: egy kolostort védelmező Jáde- sárkány. Bal kezében egy kis vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy mérg.ubuk dobónyíl. Auráját érzékelve máris tudod, színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Cortina. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Ahogy aurátok összeér, melegség önti el lelkedet (+8 varázspont). Meleg kézfogás után elbúcsúztok. A 3. napon összefutsz egy hollófekete, hosszú hajú, szürke szemű elf férfival. Bőre teljesen fehér! Fairlight főpap-jelöltje. Homlokán a mágia ezüst színű rúnáját látod. Egy rejtőköpenyt, egy villám szimbólumot, egy ezüst gyűrűt, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy bíbor erőövet, egy smaragd védőgyűrűt, egy lánckesztyűt, egy ezüst papi karkötőt, egy ezüst nyakláncot, egy obszidián karkötőt és egy kvazár sisakot visel. Ruházatát egy ongóliant trófea, egy norpadolótika trófea és egy óriásféreg trófea színesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy tünde íj. Teherhordója is van: egy karmos tankány! Szegény állat majd megszakad. Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemű az alávaló. Összeismerkedtek. Az ő neve Mithrandil. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább. A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a sötét motyogó (ld. enc.), a görgőte (ld. enc.), a Tugt-ork (ld. enc.) és a gyíkember (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) mérgezett tüskét (ld. enc.), ködmangó cserjét (ld. enc.), ködmangót és ködkaput (ld. enc.). A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+16 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+188 varázspont.) Erőt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) A táborozás ideje alatt hosszú időt töltöttél azzal, hogy tüskés harci gromak nyomok után kutattál. Már majdnem feladod, amikor egy kifejlett példányra bukkansz!

Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Megmarkolva az ezüsttőrt a másikra támadsz. Ezüsttőrrel nagy lendületekkel át- meg átszúrod a tüskés harci gromak tüskés testét. (4 támadással 124 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a tüskés harci gromak jobb oldalát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A tüskés harci gromak szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted! Felhasználva a kőkést, szereztél 1 gromak bőrt. 960 tapasztalati pontot kaptál. [7 pontot használtál fel, van még 353.]
* 1. KP: elmormolod a 224. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A mágia tűzként árad szét tagjaidban. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad az a munka gyümölcse varázslatot! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 353.]
* 2. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Kántálni kezdesz. Pezsgő mágikus energia terjed szét benned. Létrehoztad az erőpajzs I varázslatot! Az erőpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 348.]
* 3. KP: elmormolod a 26. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. A forró energia testedbe áramlik. Kimondva az utolsó varázsszót, létrehoztad a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 343.]


ek 6 t. energia kisütése: 6
Tudati vitalizációt hajtasz végre. Gyógyultál 75 életpontot! (-2 TU.) [0 pontot használtál fel, van még 343.]

v 1 9999 2 elmormolod az 1. varázslatot
Ujjaid táncba kezdenek, ahogy hozzálátsz az idézéshez. Az erő gyűlik, egyre csak gyűlik benned. Megidézted a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. A vámpirizáció csak azokban a csatákban fog kisülni, ha a jobbkezes fegyver első csapásával legalább 2 életpontot tudsz így gyógyulni. [-8 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 338.]

ff felt. fegyverváltás:
Feltételes fegyver parancsok törölve. [0 pontot használtál fel, van még 338.]

fkt 22 50 1 felt. készítesz a 22. tárgyat (50 darabot)
fkt 22 50 parancs törölve. [0 pontot használtál fel, van még 338.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[132,46] Az igazi hegyek végképp eltűnnek, dombvidéken vagy. Áldod az előrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " A torony nem így állna most, ha nincs az Ördögi Kör - KbE " Találsz egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Felfedeztél egy teljesen lerombolt vaskohót. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Leah hívei emelték. Itt, a vadon közepén kissé meglepő megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Egyedül vagy? Unod a tétlenséget? Nem törődnek veled? Hát lépj ki az Ördögi Körből! " Nyugatra látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf. Megpilantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Hmm, csak egy kardszárnyú pocok. Ettől nincs semmi félnivalód. Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a kardszárnyú pocok testét. (3 támadással 127 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+26 életerő). Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a kardszárnyú pocok fejét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A kardszárnyú pocok nyelve nem tudott sebet ejteni Rajtad. Nevetséges támadást hajt végre a szörny ollójával. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A kardszárnyú pocok még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. 890 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megpillantasz egy épületet. Közelebbről látod, hogy egy kőtorony (665. épület.). Körbevizsgálódsz. Még egész friss árnymanó nyomok vezetnek keletre. Találsz még friss árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, friss árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra, friss alakváltó nyomokat, amelyek északkeletre, friss elf nyomokat, amelyek északkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, friss alakváltó nyomokat, amelyek északra, friss troll nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek. Összefutsz Affine Fall Meronggal. Sheran főpap-jelöltje. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy smaragd védőgyűrűt, egy virág szimbólumot, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy áspis védőköpenyt, egy kvazár sisakot, egy obszidián karkötőt, egy lánckesztyűt, egy arany papi karkötőt és egy bíbor erőövet visel. Ruházatát egy óriásféreg trófea, egy ongóliant trófea és egy kultúrmasztodon trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: egy koronára fonódó kígyó. Jobb kezében egy raptor szablyát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy mérg. vas dobónyíl. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd alanori csatamén. Holmiját egy sivatagi doareg cipeli. Mentális auráját felismered, színtelen, jelezve a pártatlan semlegest. Tanítod a másik kalandozót, amiért ő viszonzásképp téged tanít. Kis mértékben fejlődött gyógyítás szakértelmed, míg te őt a csapdaészlelés szakértelemre oktattad. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját. Összeakadsz Liro a Kai-bie-vel. Fairlight nagyhatalmú főpapja. Homlokán a mágia ezüst színű rúnáját látod. Egy vasvértet, egy fekete bőrcsizmát, egy villám szimbólumot, egy umbatari karkötőt, egy bíbor erőövet, egy ezüst gyűrűt, egy arany papi karkötőt, egy lánckesztyűt és egy vassisakot visel. Büszkén hordja a varkaudar invázió vas emlékérmét. Biztosrév tanácsának tagja, ismered fel pecsétnyomójáról. Felszerelését egy ongóliant trófea, egy éjkornis trófea és egy óriásféreg trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: két kört formázó ezüst kígyó. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy ezüsttőrt tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Egy sullár a hátasa. Érzékeled auráját: színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól. Jóízűen falatozol. (-1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 328.]

be 665 bemész a 665. épületbe
Közelebb merészkedsz. A nyílásból egy mélybíbor köpenyt viselő alak lép elő, arcát teljesen takarja a köpeny csuklyája. - Hát visszajöttél? - lép elő a gyanús figura a kapu alól. - Lássuk, mihez kezdhetünk. [jelenleg 2 mágiapontod van.] Mesélsz neki legutóbbi kalandjaidról. Örömmel újságolod, hogy teljesítetted a kitűzött feladatot. [ 1200 tapasztalati pontot kaptál. (+8 mágiapont.)] - Hmmm. Érdekes megfigyelések, sokat segítettél vele. Most már csak egy feladat maradt, az is nagyon egyszerű, mégis óvatosságra intelek. Messze északon van egy föld alá süllyedt várrom, oda kell elmenned. Valaha egy híres nekromanta, bizonyos Krákogó Sütőtök lakott benne, de a vár majdnem teljesen megsemmisült az Inváziós Háború során, mikor az egyik Thargodan bosszúból földrengésekkel eltemettette. Ebből a várból kell elhoznod egy apró szelencét. Figyelmeztetlek: a saját érdekedben is jobb, ha nem próbálod meg kinyitni! Beláthatatlan következményei lehetnek.

Ez a 73. labirintus térképe. A bejárat innét nyugatra 24, délre 15 mérföldre található. A köpenyes alak kikísér - újból az émelyítő érzés! - és már kint is vagy a toronyból. [5 pontot használtál fel, van még 323.]

m 6 6 5 mozogsz nyugatra, nyugatra, délnyugatra
[131,46] A dombságot elhagyod, bozótos terepen vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy ovimon-bokrot. Utad során felfedezel egy oltárt. Dornodon hívői építették. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogynem: kiszúrsz egy nekrofunt. Magad fölött látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Sylvester az Elf; látsz nyugatra egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Alex Vampirsson. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Öreg nyomkövetőként körbeszaglászol. Nem túl régi (maximum néhány napos) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, friss árnymanó nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délnyugatra, friss troll nyomokat, amelyek északra, friss árnymanó nyomokat, amelyek délre vezetnek. Találkozol Mefisztóval. Dornodon felszentelt papja. Egy obszidián karkötőt, egy denevér szimbólumot, egy lánckesztyűt, egy fekete bőrcsizmát, egy vasvértet, egy Eldaran karkötőjét, egy kvazár sisakot, egy bíbor erőövet és egy smaragd védőgyűrűt visel. Fegyverzetét egy ongóliant trófea, egy norpadolótika trófea és egy qwarg rohamosztagos trófea díszíti. Furcsa jelvénye van: egy kristálygömb belsejében épülő mágustorony. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy gnóm nyílpuska. Egy mutáns pók a hátasa. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: gonosz, mint Te. Köszöntitek egymást, aztán tovább.

(Továbbmész...) [130,46] A bozótost dombság váltja fel. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Felfedeztél egy teljesen lerombolt vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. Séta közben felkapod az orrodat: semmi kétség, itt valahol a föld alatt fém van! Magad fölött látsz egy viharfelhőt, benne a következő név rajzolódik ki: Alex Vampirsson. Észreveszel valamit a földön. Nem túl régi (maximum néhány napos) alakváltó nyomok vezetnek délre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek északra, friss gnóm nyomokat, amelyek északnyugatra, friss emberi nyomokat, amelyek északnyugatra, kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes troll nyomokat, amelyek keletre, friss elf nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [129,47] Elmarad a göröngyös terep, sűrű bozótos váltja fel. Az apróbb rovarok ijedten szaladnak szét a lábad elől. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy grok-képződményt. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy Chara-din monolitját. Remek ösztöneidnek köszönhetően hamar megérzed a rád leselkedő veszélyt. Ráismersz a lényre. Egy tüskés harci gromak. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Félelmet nem ismerve a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a tüskés harci gromak testét. (4 támadással 174 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+35 életerő). Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a tüskés harci gromak testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A tüskés harci gromak szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A tüskés harci gromak szinte eltipor támadásaival! (2 támadástól 6 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 gromak bőrt. 960 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délre. Találsz még kb. 2 hetes mutáns nyomokat, amelyek délre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes törpe nyomokat, amelyek délre, friss árnymanó nyomokat, amelyek északra, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek északra vezetnek. Eszel valamit. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 293.]

tps 350 TVP spórolása: 293 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 293 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [293 pontot használtál fel, van még 0.]

tpf 270 TVP elővétele: 270 pontért
Felszabadítottunk neked 270 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 270.]

im imádkozol
Megtalálod az oltárt, és imádkozni kezdesz. Hosszú idő telik el csendes meditációban. Megszólal az ismerős hang. - Jól van, halandó, hűségesen szolgálsz! Jutalmad nem marad el. (+1 max. életerő, +8 max. varázspont.) Megtanítalak egy újabb varázslatra, melynek neve halotthívás. (ld. enc.) A teljesített feladat helyett kapsz egy újabbat, és természetesen továbbra is kihívás számodra a másik kettő: 1.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.] 2.) A Tguarkhanok cserben hagytak, büntesd meg tehát őket, ölj meg közülük egyet! 3.) Pusztítsd el egy jó isten oltárát! [30 pontot használtál fel, van még 240.]

tpf 80 TVP elővétele: 80 pontért
Felszabadítottunk neked 23 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 263.]

fkt 22 50 1 felt. készítesz a 22. tárgyat (50 darabot)
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik.
(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 50 tüskét. Egészséged TF-elődött. (+1 egészség.) [50 pontot használtál fel, van még 213.]

m 5 5 mozogsz délnyugatra, délnyugatra
[128,48] A bozótost dombság váltja fel. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy kétfejű troll nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Itt csata lesz.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célbatalálj. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a kétfejű troll testét. (4 támadással 43 életpontot sebezve.) Meglengetve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a kétfejű troll testét. (2 támadással 86 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+18 életerő). Orgyilkos tőrrel megdöföd a kétfejű troll bal vállát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A kétfejű troll harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 930 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt vaskohót. Felfedeztél egy olvasztókemencét. Találsz egy teljesen lerombolt oltárt. Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még friss troll nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 3 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek keletre vezetnek.

(Továbbmész...) [127,49] Vége a dombságnak, a terep átvált sík, de bokrokkal teli vidékbe. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy mínosz-kúpot. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy oltárt. Tharr híveié. Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térdenállva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Körbevizsgálódsz. Nem túl friss (kb. 1 hetes) árnymanó nyomok vezetnek északra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délre, friss troll nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Találkozol egy fekete, hosszú hajú, zöld szemű törpe férfival. Hosszú szakálla és harcsabajsza van. Fekete a bőre. Tharr püspöke. Egy vassisakot, egy obszidián karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy arany papi karkötőt, egy lánckesztyűt, egy smaragd védőgyűrűt, egy két kard szimbólumot, egy Tharr Keresztjét, egy bíbor erőövet, egy rejtőköpenyt és egy vasvértet visel. Ruházatát egy quwarg parafenomén trófea, egy quwarg nagymester trófea és egy qwarg rohamosztagos trófea díszíti. Egy szövetséghez tartozik, mutatja a ruhájára festett jel: hatalmas hegyek ormai mögött lenyugvó Nap. Övén 1 kalandozóskalp fityeg! Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasa egy idomított kőtipró. Tisztán érzed auráját: semleges jellemű a hitvány! Megbarátkoztok egymással. Az ő neve Quek Der-Gar. Telepatikus kapcsolatot létesíttek. Aztán elköszöntök egymástól.


(Feltételes készítés:) Begyűjtöttél 4 tüskét. Egészséged TF-elődött. [24 pontot használtál fel, van még 189.]

kut 20 kutatsz 20 pontért
Félve megtapogatod az ősi köveket, amelyekből a kúp épült, majd bemászol. Semmi különös nincs bent, csak amire számítottál volna. Azért kapirgálsz a poros kőszobrok között, hátha valami elfeledett kincsre bukkansz. A legnagyobb szobor talpazatán írást vélsz felfedezni. Közelebbről is megnézed, de sajnos nem érted.

Odakint is körülnézel. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 felderítés). [20 pontot használtál fel, van még 169.]

m 6 5 5 mozogsz nyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[126,49] A bozótost újra a nyílt síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy littara bozótos. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy sóhajtó dorony közeledik. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. A szörny nagyot fúj, eltérítve gyenge lövésedet. Marokra fogva a vashegyű lándzsát ellenfeledre támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a sóhajtó dorony testét. (2 támadással 74 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+15 életerő). Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 21 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A sóhajtó dorony feléd harap, de sikertelenül. A sóhajtó dorony összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdőt. 380 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. Megvizsgálod a talajt. Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) árnymanó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 3 hetes alakváltó nyomokat, amelyek keletre, kb. 3 hetes mutáns nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [125,50] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik. A madarak már messziről jelzik VALAMI érkezését. Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy bávatag golombár lehet. (ld. enc.) Alaposan megfigyeled a másikat, csakúgy ő is Téged. Aztán a lény otthagy. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Friss alakváltó nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes elf nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [124,51] Még mindig az erdőben vagy. Nocsak, itt van valami érdekes! Már nehezen felismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek keletre. Találsz még kb. 1 hetes elf nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes gnóm nyomokat, amelyek északkeletre, kb. 2 hetes elf nyomokat, amelyek nyugatra, kb. 1 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délkeletre, friss emberi nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 1 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. [30 pontot használtál fel, van még 139.]

be 73 bemész a 73. titkos labirintusba
A kutatkodás eredménnyel járt: megtalálod a labirintus bejáratát! A járatban sötét félhomály van. Fáklyát gyújtasz. Amint belépsz, magával ragad a felfedezés izgalma. [5 pontot használtál fel, van még 134.]

lm 7 2 9 mozogsz 7 2 9
Néha hátra-hátranézve sietsz tovább. Halvány szellő simítja végig az arcodat egy oldaljáratból: egy kereszteződésnél vagy. [2. PONT.] Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy autentikus vámpír. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Üdvözlésképpen egy izomernyesztés varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. Ellenfeled elernyed. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja az autentikus vámpír nyakát. (4 támadással 44 életpontot sebezve.) Ellenfeled mereven rádnéz, majd megindítja mentális támadását. Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az autentikus vámpír fejét. (4 támadással 157 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+32 életerő). Orgyilkos tőrrel jól megszúrod az autentikus vámpír jobb karját. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Iszonyatosan jeges az érintés. (-1 szint: -1 támadás, - 179287 TP, -9 max/akt. életerő, -3 tulajdonságpont, -21 max/akt. varázspont, -2 képességpont.) Az autentikus vámpír még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 848 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Egy szörnyet pillantasz meg - innét úgy tűnik, hogy egy autentikus vámpír. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Egy kézmozdulatot teszel, majd ellősz egy izomernyesztés varázslatot. Ellenfeled elernyed. A fúvócsővel célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod az autentikus vámpír jobb karját. (4 támadással 46 életpontot sebezve.) A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Mentális barikád mögé bújva, ellenállsz a félelem-sugaraknak. Elszántan a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod az autentikus vámpír testét. (4 támadással 169 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+34 életerő). Orgyilkos tőrrel megdöföd az autentikus vámpír jobb lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Az autentikus vámpír karmai felhorzsolják a jobb karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A borzalmas támadás életenergiádat csökkenti. (-1 szint: -1 támadás, - 80848 TP, -8 max/akt. életerő, -3 tulajdonságpont, -21 max/akt. varázspont, -2 képességpont.) Az autentikus vámpír még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 848 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.] Egy hangot hallasz: "A kincseskamrába vezet út a 12-es ponton át vezet!" (Aha! Tehát mindenképpen szerepelnie kell a 12-esnek a 15-ös ponthoz vezető LM-ben.) Felkészülve a legrosszabbra is, tovább merészkedsz. Egy sima, fából készült ajtó a következő akadály. Elővigyázatosan próbát teszel: Nyitva van! Mindenre felkészülve lépsz be az előtted levő nagy terembe. [3. PONT.] Halk, zümmögő hangot hallasz, amint rálépsz az előtted levő kőlapra, majd a következő pillanatban valami borzasztó szívóerő tapad rád! Dermedten tapasztalod, hogy mágikus energiaforrásaid kimerültek [-74 varázspont]. Egy purifikátor lakik itt. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Ellenfeled energiatüskék varázslatot lő rád. 18 életpontot vesztettél. A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a purifikátor testét. (4 támadással 51 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a purifikátor testét. (2 támadással 86 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+18 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a purifikátor testét. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+6 életerő). Húsodat át- meg átjárja a purifikátor szarva. (3 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Aurád tisztul. (+0 jóság.) A purifikátor szemében félelem villan, aztán lassan lehúnyja, miközben lelke kitör testének fogságából. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 purifikátor hájat. 930 tapasztalati pontot kaptál. Elmúlt a vámpirizáció hatása. Egy purifikátor lakik itt. Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Egy jégcsóva varázslatot dob rád a másik. 9 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja a purifikátor testét. (4 támadással 46 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a purifikátor ruganyos törzsét. (2 támadással 88 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel megdöföd a purifikátor testét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A purifikátor sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (4 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Purifikálódsz. (+0 jóság.) A purifikátor összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 purifikátor hájat. 930 tapasztalati pontot kaptál. Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy sima, fából készült ajtó a következő akadály. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Elszántan mész előre. Egy sima, fából készült ajtó a következő akadály. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Árnyakkal körülvéve, elszántan mész tovább. Egy kemény tölgyből készült ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Továbbsuhansz a folyosón. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [4. PONT.] Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy zombi van előtted! Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a zombi rotható húsát. (4 támadással 54 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra támadsz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a zombi fejét. (3 támadással 130 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a zombi rotható húsát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! A zombi most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 27 tapasztalati pontot kaptál. Egy zombit veszel észre magad előtt. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a zombi rotható húsát. (4 támadással 51 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a zombi testét. (2 támadással 84 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a zombi testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! A zombi most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 27 tapasztalati pontot kaptál. Szoborrá dermedsz, amikor észreveszed, hogy egy zombi van előtted! Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a zombi testét. (4 támadással 51 életpontot sebezve.) A zombi még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 27 tapasztalati pontot kaptál. Mész tovább, előre. Egy pillanatra megállsz fülelni. [5. PONT.] Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Egy zombi! Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a zombi fejét. (4 támadással 54 életpontot sebezve.) Elszántan ellenfeledre rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a zombi rotható húsát. (4 támadással 160 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel tökéletesen perforálod a zombi foszladozó testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) A zombi karmai majdnem eltalálnak! Vashegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a zombi jobb vállát. (1 támadással 45 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a zombi testét. (1 támadással 24 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! A zombi most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 27 tapasztalati pontot kaptál. Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy zombi. Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 4 tüske. Alaposan megsorozod a zombi jobb vállát. (4 támadással 52 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a zombi rotható húsát. (4 támadással 175 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhányszor teljesen átdöföd a zombi bal lábát. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Karmaival a zombi megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A zombi összeesik, és nem mozdul többé. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 27 tapasztalati pontot kaptál. Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Egy zombi! Úgy tűnik ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a zombi rotható húsát. (4 támadással 53 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a zombi rotható húsát. (4 támadással 168 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a zombi testét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A zombi karma a fejed mellett suhan el! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 27 tapasztalati pontot kaptál. Bátran haladsz tovább. Egy sima, fából készült ajtó körvonalai bontakoznak ki előtted. Megvizsgálod: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Egy széles, magas terembe érsz. [6. PONT.] Egyre erősödő, dummogó hangot hallasz, amikor rálépsz az egyik kőlapra. Szörnyű hideg söpör végig rajtad, és a következő pillanatban az összes varázsenergiád elvész! [-0 varázspont]. Érdemes lett volna jobban odafigyelni a csapdákra. Némi kutatás után találsz egy tömör kődobozt. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 shinai gömb és 1 vaskulcs. Gyorsan kiüríted a ládát. Elszántan mész előre. Egy kemény tölgyből készült ajtó a következő akadály. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. A fenébe! Egy zsákutca. [7. PONT.] Egy kart látsz a falon. Próba szerencse, meghúzod! Egy pillanatra megrettensz tetted következményétől. De aztán nem történik semmi, csak halk dübörgést hallasz a messzeségből. Az út egy széles, tágas szobába torkollik. [6. PONT.] Mész tovább, előre. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [5. PONT.] Hangot hallasz szemből - megtorpansz, figyelsz, de aztán semmi. Még óvatosabban mész tovább. Az egyenes folyosó közepén vagy. [4. PONT.] Az út egy széles, tágas szobába torkollik. [3. PONT.] Hangtalan léptekkel osonsz előre. Egy keresztúthoz értél! Most merre? [2. PONT.] Egy hangot hallasz: "A kincseskamrába vezet út a 12-es ponton át vezet!" (Aha! Tehát mindenképpen szerepelnie kell a 12-esnek a 15-ös ponthoz vezető LM-ben.) Merészen, fegyveredet markolva mozogsz. Egy vastag, kőből faragott ajtó állja utadat. Megpróbálod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Mindenfelé figyelve haladsz tovább. Az út egy nagy szobába torkollik. [8. PONT.] Halk, zümmögő hangot hallasz, amint rálépsz az előtted levő kőlapra, majd a következő pillanatban valami borzasztó szívóerő tapad rád! Dermedten tapasztalod, hogy mágikus energiaforrásaid kimerültek [-0 varázspont]. Egy áeratikus hasnyák lakik itt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

A csata nem lesz könnyű: célpontod láthatatlan védekező varázslatot rak magára. Ellenfeled speciális támadást alkalmaz: harsogva csattan rajtad egy agykorbács pszi hatás. 11 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 4 tüske. Több lövedéked átfúrja az áeratikus hasnyák fejét. (4 támadással 54 életpontot sebezve.) A szörny hősugarat lő ki! Villámgyorsan félrepördülsz. Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod az áeratikus hasnyák egyik karját. (2 támadással 89 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod az áeratikus hasnyák egyik lábát. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) Válladon apró sebet ejt a szörny nyelvével. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A szenzorok elszívják a szervezetedben levő nedvességet. Siralmas támadást intéz farkával az áeratikus hasnyák, épp csak megsuhint. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A szörny tojócsövét a sebre nyomja. Letéped magadról. Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről az áeratikus hasnyák, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A lény elhuhogja magát. 23 életpontot vesztettél. Az áeratikus hasnyák meglegyinti a csápjával a nyakadat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Az áeratikus hasnyák szemében félelem villan, aztán lassan lehúnyja, miközben lelke kitör testének fogságából. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 5 csepp spirituszt. 1368 tapasztalati pontot kaptál. Egy tetemember lakik itt. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Szemöldöködet ráncolva, lélegzetedet visszafojtva koncentrálsz, hogy a fúvócsővel célbatalálj. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a tetemember bal oldalát. (4 támadással 18 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra ugrasz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a tetemember jobb oldalát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a tetemember rotható húsát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) A tetemember mancsa centiméterekre az arcodtól suhan el! A tetemember összeesik, és nem mozdul többé. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 360 tapasztalati pontot kaptál. Folytatod a felderítést. Egy vastag, kőből faragott ajtóban végződik az út. Találsz egy kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Meg-meg torpanva, lábaidat lassan, puhán egymás után rakva mész. Az egyenes folyosó közepén vagy. [9. PONT.] Egy szörnnyel találkoztál. Közel osonva látod, hogy egy csontváz. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a fúvócsővel beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 4 tüske. Pár lövedéked átjárja a csontváz zörgő csontjait. (4 támadással 30 életpontot sebezve.) Marokra fogva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a csontváz testét. (4 támadással 144 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! Véres nyál csordul ki a csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 48 tapasztalati pontot kaptál. Egy csontváz lakik itt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Megveted a lábad, és a fúvócsővel ellenfeledre lősz. Elrepül 4 tüske. Lövedékeiddel perforálod a csontváz zörgő csontjait. (4 támadással 28 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a csontváz zörgő csontjait. (3 támadással 104 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! A csontváz összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 48 tapasztalati pontot kaptál. Egy csontváz lakik itt. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Mielőtt összecsapnátok, a fúvócsővel ellenfeledre lősz néhány lövedéket. Elrepül 2 tüske. Több lövedéked átfúrja a csontváz testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Megmarkolva a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával teljesen átdöföd a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 37 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a csontváz sárga koponyáját. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! Véres nyál csordul ki a csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 tüskét találsz meg, amelyet még használni tudsz. 48 tapasztalati pontot kaptál. [65 pontot használtál fel, van még 69.]
lm 11 mozogsz 11
Nincs megállás - továbbtotyogsz. A gyér világításnál gyors pillantást vetsz a térképre. [10. PONT.] Egy csontvázat veszel észre magad előtt. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A közelharc előtt még megeresztesz a fúvócsővel néhány lövedéket. Elrepül 1 tüske. Becsapódva, megdöfi a csontváz jobb lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyű lándzsát a másikra rohansz. Vashegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a csontváz sárga koponyáját. (4 támadással 145 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel tökéletesen perforálod a csontváz zörgő csontjait. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a csontváz zörgő csontjait. (4 támadással 153 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átszúrod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! Véres nyál csordul ki a csontváz száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 48 tapasztalati pontot kaptál. Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Egy csontváz! Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

Félelmet nem ismerve a másikra rontasz. Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a csontváz bal karját. (4 támadással 135 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel több döféssel felnyársalod a csontváz sárga koponyáját. (2 támadással 27 életpontot sebezve.) A csontváz karmai majdnem eltalálnak! Vashegyű lándzsával tökéletesen perforálod a csontváz testét. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel felnyársalod a csontváz zörgő csontjait. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A csontváz karma a fejed mellett suhan el! A csontváz összeesik, és nem mozdul többé. Megölted! 48 tapasztalati pontot kaptál. Egy csontvázat veszel észre magad előtt. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Meglengetve a vashegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Vashegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a csontváz jobb lábát. (4 támadással 139 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel néhányszor teljesen átdöföd a csontváz testét. (2 támadással 31 életpontot sebezve.) Karmaival a csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. Vashegyű lándzsával felnyársalod a csontváz bal lábát. (1 támadással 34 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a csontváz nyakát. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) Karmaival a csontváz megpróbálja felszakítani a bőrödet, de sikertelenül. A csontváz még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. 48 tapasztalati pontot kaptál. Összefutsz egy hosszú ősz hajú, szürke szemű elf férfival. Bőre színe zöld. Tharr főpap-jelöltje. Egy két kard szimbólumot, egy fekete bőrcsizmát, egy gromak páncélt, egy vassisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy ezüst papi karkötőt, egy vérvörös köpenyt, egy lánckesztyűt, egy sárga erőövet és egy Eldaran karkötőjét visel. Büszkén hordja a varkaudar invázió vas emlékérmét. Ruházatát egy qwarg rohamosztagos trófea, egy quwarg parafenomén trófea és egy ongóliant trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: mindent elsöprő hömpölygő ármádia. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Elég egy mentális pillantás aurájára: semleges a nyomorult. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Pok Olly-Molly. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Azt mondod: - Tiszteletem mester. - Erre ő büszkén kihúzza magát. Egy végső búcsú, aztán mindegyikőtök megy tovább. Haladsz előre, bátor harcoshoz illően. Egy vastag, kőből faragott ajtó a következő akadály. Lenyomod a kilincset: Sajnos be van zárva. Kis keresgélés, próbálkozás után rájössz, hogy a nálad levő vaskulcs nyitja az ajtót. Bármennyire is ügyelsz lépteidre, néha meg-megcsikordul lépésed egy kövön. Óvatosan lépsz be egy nagyobb terembe. [11. PONT.] Egyre erősödő, dummogó hangot hallasz, amikor rálépsz az egyik kőlapra. Szörnyű hideg söpör végig rajtad, és a következő pillanatban az összes varázsenergiád elvész! [-0 varázspont]. Érdemes lett volna jobban odafigyelni a csapdákra. Az egyik sarokban találsz egy fémládikót. Sajnos zárva van. Rövid próbálkozás után kiderül, hogy a birtokodban levő csontkulcs nyitja a ládát. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 60 arany, 1 dözmöng szív, 5 vasérc és 1 varázskő. Gyorsan kiüríted a ládát. [10 pontot használtál fel, van még 59.]

ff 322 felt. fegyverváltás: 322
Felt. fegyverváltás: << ezüsttőr. [0 pontot használtál fel, van még 59.]

lm 12 15 mozogsz 12 15
Elszántan mész előre. Egy sima, fából készült ajtóban végződik az út. Elővigyázatosan próbát teszel: Könnyen nyílik. Izzadó tenyeredet megtörlöd, miközben a labirintusban mész tovább. Az út itt elkanyarodik. [12. PONT.] Egy kart látsz a falon. Próba szerencse, meghúzod! Tompa dübörgést hallasz a távolból. Egy jókora, faragott falú helyiségbe érkezel. Első pillantásra minden csendes. [14. PONT.] Összeakadsz egy szőke, copfos hajú, zöld szemű mutáns nővel. Fekete a bőre. Tharr főpap-jelöltje. Egy két kard szimbólumot, egy bíbor erőövet, egy smaragd védőgyűrűt, egy fekete bőrcsizmát, egy arany papi karkötőt, egy lánckesztyűt és egy obszidián karkötőt visel. Fegyverzetét egy áeratikus hasnyák trófea, egy ongóliant trófea és egy Tguarkhan trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: bézs alapon édeskés illatú halálsikoly. Jobb kezében egy csontpálcát tart. Lőfegyvere egy ezüstshuriken. Mentális auráját felismered, színtelen, jelezve semleges mivoltát a féregnek. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Lad. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Aztán elbúcsúztok, és mindenki megy tovább a maga útján. Hopp, átugrik egy főnixtoll! Ahová belépsz, az egy kisebb szoba. [15. PONT.] Egy Zinthurgot veszel észre magad előtt. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

A csata nem lesz könnyű: célpontod számodra ismeretlen védekező varázslatot rak magára. Üdvözlésképpen egy sorvasztás varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. Semmi hatás! Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Megmarkolva az ezüsttőrt a másikra rohansz. Ezüsttőrrel tökéletesen perforálod a Zinthurg egyik karját. (3 támadással 95 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a Zinthurg bikafejét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 6 életpontot vesztesz.) A Zinthurg néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 14 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Vitális a sebzés! (-1 max. életerő.) Véres nyál csordul ki a Zinthurg száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Alaposan átvizsgálod a tetemet. Úgy tűnik, alkalmasan betápoltál. Szerzeményed: egy ezüst kulcs. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 995 tapasztalati pontot kaptál. Egy Zinthurgot veszel észre magad előtt. A ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: pusztító végzet varázslatot lő rád. Szerencsére nem hatott rád. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Elszántan a másikra rontasz. Ezüsttőrrel tökéletesen perforálod a Zinthurg testét. (3 támadással 95 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a Zinthurg fejét. (1 támadással 22 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! Egy gyenge harapást kapsz a bal válladba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Karmával néhányszor a Zinthurg megcsapja a fejedet. (2 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A Zinthurg néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Kritikus volt a sérülés! (-1 max. életerő.) A Zinthurg szemében félelem villan, aztán lassan lehúnyja, miközben lelke kitör testének fogságából. Átkutatod a tetemet. Érdemes volt keresni: kincsre bukkansz! A zsákmány 2 ezüst gyűrű és egy fekete gyöngy. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 995 tapasztalati pontot kaptál. Valami mozog előtted! Közelebb lopódzol. Egy Tguarkhan! A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A halálraítélt, aki veled szemben áll, küszködik életéért: elmormol egy számodra ismeretlen védekező varázst. Ellenfeled mormol, majd ujjaiból kirepül egy villámsújtás varázslat. 26 életpontot vesztettél. Fegyvert váltasz: előkapod az ezüsttőrt. Megmarkolva az ezüsttőrt ellenfeledre támadsz. Ezüsttőrrel néhányszor teljesen átdöföd a Tguarkhan sziklatestét. (4 támadással 124 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel jól megszúrod a Tguarkhan bal lábát. (1 támadással 20 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A Tguarkhan belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan mancsával csapásokat mér karjaidra. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A mágus kezéből elektromos szikrák repülnek elő! Félig megúsztad. 18 életpontot vesztettél. Ezüsttőrrel megdöföd a Tguarkhan sziklatestét. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) Orgyilkos tőrrel eltalálod a Tguarkhan egyik karját. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) A seb azonnal beforr! A Tguarkhan belemar bal oldaladba, de jó reflexeidnek köszönhetően csak gyenge sebet ejt. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan leken néhány pofont. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) A Tguarkhan Neked esik, és mancsaival püffölni kezd. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) A mágus kinyújtja a kezét, és a lángok elborítanak téged! Félig megúsztad. 15 életpontot vesztettél. A Tguarkhan még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet. Átkutatod a tetemet. Nemhiába, alkalmas tápszereket találsz! Nézzük, milyen kincsre bukkantál: egy szent jogar, 3 gyöngymangó és egy ezüst karkötő. Felhasználva 4 csepp spirituszt, szereztél 1 Thargodan esszenciát. 1510 tapasztalati pontot kaptál. Istened elvárásainak megfelelően cselekedtél. Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 vasvértet. Rövid körbevizsgálódás után találsz egy kisebb faládikót. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 1 aranygyűrű, 1 orgyilkos tőr, 1 bronzpáncél, 100 arany, 1 galachmit, 2 kvazár (ld. enc.), 1 Eldaran karkötője, 5 pirkit és 14 drótszőr. Gyorsan kiüríted a ládát. Aha, itt van az üvegszelence is, benne valamilyen porral! Magadhoz veszed, de nem mered kinyitni. [15 pontot használtál fel, van még 44.]

* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [3 pontot használtál fel, van még 41.]
* 2. BP: gyakorolsz a 182. tárggyal 1 pontért
Tökéletesen koncentrálva, hosszas lazítás után edzeni kezdesz. Még sokat kell gyakorolnod. [1 pontot használtál fel, van még 40.]
* 3. BP: gyakorolsz a 20. tárggyal 1 pontért
Célokat állítasz fel, és egyre messzebről lősz rájuk. Az előrehaladás biztató. A következő szinthez szükséges tudásod fele már megvan. [1 pontot használtál fel, van még 39.] Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Az aranypikkelyek kifejtik jótékony hatásukat. (+0 jóság.) Etetési idő! Megeteted a szörnyeidet. Egy kaját bezabál a smaragd őrsárkány. Egy kaját töm magába a sullár. A nap kalandjaitól megfáradtan, táborozásra alkalmas helyet keresel. A fáradtság a legjobb altatómester: szinte azonnal elalszol. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelő mértékben.) Elmúlt az a munka gyümölcse hatása. Elmúlt az erőpajzs I hatása. Elmúlt a tulajdonságpajzs hatása.
Ebben a körben 39 pontod maradt, ebből a következő körre 39 pontot vihetsz át. Kapsz még 364 pontot. A következő körben tehát 403 pontot költhetsz el.

Nekik írhatsz
Killer Thorn (#2195) : Csubry László, Budapest, Madarász u.37. IX/58, 1138 Tel:20/9790-614 E-mail: csubry@konkoly.hu
Cortina (#5687) : Eipl Renáta, Tatabánya, Ifjúmunkás u.47. 9/1, 2800 E-mail: xanth@ludens.elte.hu
Mithrandil (#1534) : Bártfai Péter, Kaposvár, Füredi u. 35. I/2., 7400 E-mail: mithrandil@drotposta.hu
Affine Fall Merong (#4631) : Oláh Zsolt, Miskolc, Iván út 18. Fsz.2., 3534 Tel:06-46-371-905 E-mail: noxgo@mail.matav.hu
Liro a Kai-bie (#5025) : Takács Zsolt, Budapest, Péterfy S.u.38. III/42, 1076 Tel:321-1993 E-mail: eonil@drotposta.hu
Mefisztó (#3626) : Schmidt Balázs, Jászladány, Gorkij út 4., 5055 Tel: 06-57-454622 E-mail: nagyti@tigris.klte.hu
Quek Der-Gar (#3056) : neve, címe titkos
Pok Olly-Molly (#2397) : Mocsár Zoltán, Veszprém, József A. u. 5/B, 8200 E-mail: mocsarz@yahoo.com
Lad (#2131) : neve, címe titkos


ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SÖTÉT MOTYOGÓ (37. SZÖRNY)
A sötét motyogók az árnyékvilág legalacsonyabb rendű, agy nélküli, csak tudattalan gonoszkodásra képes teremtményei. A valós világ lakói nem láthatják őket, rájuk nézve nem is jelentenek veszélyt. A holt lelkeket azonban gyakran megtámadják, hideg karmaikkal megpróbálva szétszaggatni a szellemek ektoplazmáját. Egy kemény öklű szellem könnyedén agyoncsaphatja.
GÖRGŐTE (41. SZÖRNY)
A tengerparton gyakori kétéltű leginkább napozni szeret. Ha valaki ebben meg akarja zavarni, meg vannak a módszerei a védekezésre: több száz, tűhegyes fog. Ha igazán komoly ellenféllel találkozik, inkább a menekülést választja: be a vízbe!
TUGT-ORK (46. SZÖRNY)
A háború idején Dornodon, a sötét varázsló számos alattomos és gonosz fajt egyesített a zászlajai alatt. Ezek között voltak a magukat felsőbbrendűnek tartó Tugt-orkok. Ezek a másfél méternél magasabb, izmos orkok képesek voltak az alsóbbrendű ork törzseket engedelmességre kényszeríteni, és a harcmezőkön a mészárszékekre hajtani. A Tugt-orkok talán a leggonoszabbak: önzőek, kapzsiak, nemcsak szükségből, hanem szórakozásból is mindig kaphatóak a gonoszságra. Nem restek akár egymás ellen fordulni sem. A Tugt-orkok jól bánnak a fegyverrel, különösen a csontszablyának mesterei, és általában bőrpáncélt is hordanak.
GYÍKEMBER (51. SZÖRNY)
Ezek a sunyi, pikkelyes testű félig gyík teremtmények mocsarakban és földalatti tavak közelében élnek. Bár intelligens lények, azt a minimális IQ-t, ami nekik van, inkább gonoszkodásra, bajokozásra használják, mint értelmes dolgokra (pl. GO játszmák lefolytatása). Valamivel magasabbak, mint egy törpe, de jóval gyengébbek. Igaz, ami terén hiányt szenvednek erőben, azt ügyességben pótolják.
MÉRGEZETT TÜSKE (23. TÁRGY)
Pókméregbe mártva a bozótban gyűjtött tüskéket apró, de annál hatékonyabb lövedékeket kapsz, amelyek sebzése d3+4. Azt, hogy a fúvőcsőhöz mérgezett lövedékeket akarsz használni, a KF 20 23 paranccsal kell megadnod. Egy tüske bemérgezése 1 pontba kerül.
KÖDMANGÓ CSERJE
Az árnyvilág sötét zugaiban, a holtak folyamatosan párolgó életesszenciáiból táplálkozik a ködmangó cserje, ez az anyagtalan, testetlen pszeudo-növény. Egy holt lélek mentális energiáinak koncentrálásával képes ennek immateriális termését, a ködmangót leválasztani. Ehhez a KT 59 parancsot kell kiadni, 12 pontért.
KÖDKAPU
A hideg árnyékvilág ködében felsejlik előtted egy szürke, hatalmas kapura emlékeztető ködfal. Gyengén vibráló, kavargó felszíne világosan mutatja, hogy mágikus energia buzog benne. Körbe tudod járni, de hogy mi történne, ha kinyitnád, nem tudod. Már épp indulni készülsz, amikor a kapu tövében fehéren vibráló, apró betűs felirat materializálódik: "Érints egy ködcsillagot a kapuhoz, és valód a világ kifordítottjába kerül." A misztikus feliratot fejed csóválva tanulmányozod, de hamarosan eltűnik.
HALOTTHÍVÁS (93. VARÁZSLAT)
A halotthívás varázslattal életre hívhatsz egy gyengébb élőhalottat, és a szolgálatodba állíthatod. Az így animált hullák "elfogott szörnynek" minősülnek. Nem esznek semmit, és feltétel nélkül engedelmeskednek. Beidomításukra természetesen kell némi időt szánni (ID parancs - ha nem vagy tisztában a szörnyelfogás alapfogalmaival, kár is a halotthívást használnod), hogy felismerjék a parancsaidat. A varázslatot egy olyan mezőn kell kiadnod, ahol friss csatatér, de legalábbis egy kalandozó hullája van, ha zombit akarsz idézni, és ősi csatamezőn, ha csontvázat akarsz hívni. A varázslat elmondása 34 VP-be kerül, anyagi komponense két isteni könnycsepp.
BÁVATAG GOLOMBÁR (165. SZÖRNY)
A bávatag golombár a bibircsók-óriás nagytestvére. Nevét egy óriási hatalmú druidáról kapta, aki állítólag ezeket a lényeket azért teremtette, hogy békés paradicsomát, egy gyönyörűséges szigetet velük őriztesse. A bávatag golombárok egyáltalán nem gonosz teremtmények, és az óriásokhoz képest szokatlanul intelligensek. Ha alacsony agresszióval közelítesz hozzájuk, nincs mitől tartanod, de ha vicsorogva, harcra szomjazva lépsz be a felségterületükre, bizony védekezni fognak. Nemcsak sziklákat képesek dobálni, Golombár megtanította őket néhány egyszerű druida varázslatra is. Közelharcban óriási bunkóval harcolnak. Aki sok bávatag golombárt öl le, az könnyen kivívhatja Sheran haragját.
KVAZÁR (244. TÁRGY)
Ezt a mesterséges anyagot kizárólag mágusok képesek előállítani, igen bonyolult eljárással. Ez a kékes színű, két kézben elférő tárgy nagyon könnyű, de döbbenetesen kemény és ellenálló. Bár felhasználására rengeteg ötleted támadhatna, felesleges töprengened [F parancsot kiadnod], mivel halvány fogalmad sincs arról, hogyan lehetne megmunkálni. Azaz, hallottál már valamit arról, hogy bizonyos törpe kovácsok építettek kvazár kohókat, de ezek működéséről, felépítéséről nem lehet tudni semmit. Lehet, hogy az egész csak legenda, és a kvazár a tudományos fejlődés egyik zsákutcája.

KARAKTERLAPOD


Clod Onar, egy vörös, rövid hajú, zöld szemű troll férfi vagy. Fekete a bőröd. Chara-din kisebb papja vagy. Papi hited: 108. A MAFFIA (#9124) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 223. fordulód.

erő : 42
iq : 30
ügyesség : 40
egészség : 23
szerencse: 35
tudatpont: 16/ 14
szint : 18
támadás : 25
védekezés: 48
életpont : 290/ 76
varázspt : 335/ 0
merészség: 10/ 5
agresszió: 3
menekülés: 30 %
jellem: gonosz (666)
pénz : 629 arany
halhatatlanság: 1%
magasság: 258 cm
testsúly: 303 kg
életkor: 23 év
tul.pont: -6
kép.pont: -2
EFejl: 24 TU

Eddig összesen 1173 szörnyet (26 ebben a körben) és 1 kalandozót öltél meg. Ebben a fordulóban 8386 TP-t kaptál. Jelenleg 268386 TP-d van. A következő szinthez még 71614 TP szükséges. Trófeáid: ongóliant, norpadolótika, tyrannoszaurusz rex. A 217. fordulódban 522 arany került a bankszámládra. 568 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

Harci ismeretek (szint)


ökölvívás: 1 szúrófegyverek: 27 ütőfegyverek: 11 lőfegyverek: 23 dobófegyverek: 2 Felt. fegyverváltás: << ezüsttőr (140%) Felt. lőfegyver használat: semmi (0.); tüske (1-19.); mérg. vasnyíl (20-); tüske (kalandozókra); Óvatosság (labirintusokban): 0 KPCS: automatikusan minden kapcsolónál

Egyéb ismeretek (szint)


rejtőzködés: 13 nyomkövetés: 51 lopás: 29 mászás: 5 csapdakészítés: 15 csapdaészlelés: 21 gyógyítás: 41 titkosírás: 9 felderítés: 11 szörnyidomítás: 5 teológia: 22 taumaturgia: 37 zene: 2 szörnyismeret: 18 zárnyitás: 7 vadászat: 11 bányászat: 2

Feltételes parancsok


gyógyítasz 40 % életerő alatt, 40 pontért max. 3 alkalommal; *készítesz 36. tárgyat (max. 3 db-ot); *készítesz 13. tárgyat (max. 6 db-ot); *készítesz 22. tárgyat (max. 50 db-ot); maradék tvp-dből 4. tulajdonságodat TF-eled; Felt. támadás: *96; *154; *123; * jó jelleműek; Barátságosság: 150; 146; 9103. KT; 9110. KT; 9119. KT; 9128. KT; gonosz jelleműek; 9104. KT;

Varázslataid (#sorszám, *hány pontba kerül)


vámpirizáció (#1 *8) éber kakukk (#3 *6) auralátás (#4 *8) áldomás (#6 *5) erőpajzs I (#12 *6) szaporítás (#15 *7) vak őrület (#18 *3) unkreáció (#22 *0) hadiszerencse II (#24 *6) tulajdonságpajzs (#26 *16) energiatüskék (#29 *5) hhaar burka (#32 *6) izomernyesztés (#33 *6) mágiatörés (#35 *10) védelem sav ellen (#36 *12) méregfelhő (#37 *12) jégcsóva (#41 *15) gigaököl (#49 *12) villámcsapás (#50 *18) láthatatlanság (#76 *15) halotthívás (#93 *34) városi teleport (#96 *50) tükörpajzs (#101 *26) familiáris idézése (#159 *40) a halál csókja (#187 *10) káoszcsapás (#200 *8) rúnakő teremtése (#201 *15) álommérgezés (#202 *10) mágiafaló (#203 *12) a káosz szava (#207 *25) a munka gyümölcse (#224 *10)

Feltételes támadó/védekező varázslat használat: Mit 50 33 33 49 50 Kire 221 154 158 990 209

Elfogott szörnyeid: sullár (#101) (hátas: 9 lépés/kör; +3 védettség;) státusz: éhes; smaragd őrsárkány (#344) státusz: OK;

Isteni küldetéseid


1.) Vegyél részt egy templomom felépítésében! [Fordíts legalább 300 pontot az építkezésre. A küldetés teljesítését akkor fogadom el, ha a templom felszentelésre kerül.] 2.) A Tguarkhanok cserben hagytak, büntesd meg tehát őket, ölj meg közülük egyet! 3.) Pusztítsd el egy jó isten oltárát!

Tárgyaid (*-gal jelöltek bekészítve, zárójelben tárgy sorszáma)


Páncélok és pajzsok

1*fekete bőrcsizma (#247) 3 vassisak (#160) $2 tankány karom (#237) 1*gromak páncél (#270) 1*kvazár sisak (#266) 1*bíbor erőöv (#291) 1*lánckesztyű (#230) 1 vasvért (#164) 1 bronzpáncél (#90)

Fegyverek és lövedékek

1*fúvócső (#20) 1 ezüsttőr (#322) 2 göcsörtös bunkó (#123) 6 ezüstshuriken (#327) 1 kőkés (#6) 8*orgyilkos tőr (#225) 2 hosszú íj (#111) 2 csontpálca (#329) 1*vashegyű lándzsa (#182)

Ékszerek és egyéb csecsebecsék

1*káosz szimbólum (#361) 1*smaragd védőgyűrű (#223) 1*umbatari karkötő (#278) 5 ezüst gyűrű (#180) 1 borostyán függő (#162) 3 aranygyűrű (#193) 1 ezüst nyaklánc (#117) 2 ezüst karkötő (#158) 1 Eldaran karkötője (#373)

Eszközök, használati tárgyak, készletek

3 deus ex machina (#1) 1 ezüst kulcs (#184) 3 fáklya (#36) 3 rézkulcs (#75) 1 nagy bronzkulcs (#185) 1 kötél (#92) 1 nagy aranykulcs (#246) 2 aranytű (#272) 1 kristálygömb (#265) 1 csontkulcs (#74) 3 vaskulcs (#183) 2 zárnyitó készlet (#39) 1 kis aranykulcs (#240) 4 aranypikkely (#415) 1+hebrencs csapda (#147) 1 tüskecsapda (#242) 1 ásó (#34) 1 shinai gömb (#348) 1 varázskő (#305) 1 szent jogar (#150) 1 szeksztáns (#32)

Löttyök és porok, tartóstul

5 vizestömlő (#3) [ bennük 75 korty víz (#27) ] 1 fűszertartó (#210) [ benne 3 csepp sáfránypor (#211) ] 6 uzbány csőr (#169) [ bennük $4 csepp ugh méreg (#166) ] 2 zöld üveg (#82) [ üres ] 7 kavadu iszák (#25) [ üres ] 1 molluszk ház (#353) [ üres ] 1 huhogó bibe (#332) [ üres ] 3 sullár hólyag (#168) [ bennük 8 csepp spiritusz (#170) ] 1 szent kehely (#257) [ benne 10 csepp isteni könnycsepp (#260) ]

Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok

$5 gromak bőr (#268) 6 vasérc (#152) 3 kőszem (#304) 25 madártoll (#112) 2 magszim bél (#103) 17 álompor (#396) 7 gyöngymangó (#135) 4 dorony tüdő (#212) 1 moa obszidián (#380) 2 galachmit (#310) 1 móri gyümölcs (#116) 2 vízionár szem (#102) 5 amniosz (#203) 1 dözmöng szív (#122) 2 kazmár gyökér (#205) 68 drótszőr (#37) 3 fekete gyöngy (#99) 6 grifftojás (#179) 1 trikornis szarv (#198) 5 Thargodan esszencia (#328 1 pular kristály (#239) 10 púderkő (#119) 1 jégszív (#282) 2 szvó-ektoplazma (#151) 2 purifikátor háj (#269) 2 kvazár (#244) 52 kaktusztüske (#114) $5 pirkit (#153)

Összsúly: 86.66 kg megterheltség: 92 %

GYJ: Legalább 1 arany értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.

E körben tett lépéseid térképe

(124,51) a 73. labirintus bejárata, autentikus vámpír (#154), purifikátor (#157), zombi (#49), áeratikus hasnyák (#243),
tetemember (#123), csontváz (#48), Pok Olly-Molly (2397. kalandozó), Lad (2131. kalandozó), Zinthurg (#180),
Tguarkhan (#212)
(125,50) bávatag golombár (#165)
(126,49) sóhajtó dornyok (#112), oltár
(127,49) mínosz-kúp (#178), Tharr oltár, 48. jellempróba, Quek Der-Gar (3056. kalandozó)
(128,48) kétfejű troll (#163), vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), oltár
(129,47) grok-képződmény (#149), Chara-din monolitja (#534), tüskés harci gromak (#156)
(130,46) a 66. labirintus bejárata, oltár, vaskohó (#155), olvasztókemence (#86), érclelőhely
(131,46) ovimon-bokor (#206, belőle készíthető: #207), Dornodon oltár, nekrofun (#173), Mefisztó (3626. kalandozó)
(132,46) kőtorony (#665), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), Leah oltár, kardszárnyú pocok (#152), Affine Fall
Merong (4631. kalandozó), Liro a Kai-bie (5025. kalandozó)
(133,45) tüskés harci gromakok (#156)


© Beholder Kft. 1992-1999.
Ha a fordulóval bármilyen gondod van a következő címre írj: beholder@mail.datanet.hu!
Soha NE küld vissza az e-mailben kapott fordulódat!! Elég a karakterszámot, és a fordulószámot megírni!! Ha mégis megteszed, az az e-mailes játéklehetőséged elveszítését jelentheti!!!!!


Aki észrevesz egy hibát, és szeretné, ha azt javítanánk a fordulójában, az a következőkre legyen szíves fokozottan ügyelni:
1) A levelet azzal kezdje, hogy megírja KARAKTERSZÁMÁT, FORDULÓSZÁMÁT és SZÁMLASZÁMÁT.
2) Írja le - minél tömörebben - a jelenséget, a hibát. Ezt tegye meg MINDEN alkalommal, mikor erről levelezünk, utalva az addig megbeszéltekre.
3) NE LÉPJEN addig, míg nem kap tőlünk visszajelzést.
AKI MÉGIS LÉP, az a továbbiakban ÖNKÉNT LEMOND mindenfajta JAVÍTÁSRÓL, és elfogadja a hiba miatt módosult képességek korábbi forduló alapján történő visszaírását. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy ha úgy gondoljuk, ne javítanánk.
Segítségeteket előre is köszönjük!
Az utóbbi időben rendkívül sok probléma volt a drotpostagalamb nevű remek ingyenes e-mail szolgáltatóval. Ezért nagyon szépen kérek mindenkit, hogy keressen egy valóban megbízhatóan működő szolgáltatót, hiszen nektek is, nekünk is jobb, ha a kiküldött e-mailek már az első alkalommal hibátlanul megérkeznek. A drótposta több féle címet is kínál pl. dpg.hu, drotposta.hu, aramszu.net, stb.
Ismételten kérek mindenkit, hogy ha bármi problémád van akármelyik játékkal kapcsolatban, akkor az erről szóló e-mail fejlécében feltétlenül tüntesd fel azt, hogy melyik játékról is van szó!!!!!!! Arra is szeretnék mindenkit megkérni, hogy a probléma taglalása mellett arra is szánjon időt, hogy az olyan mellékesnek tünő adatokat, mint karakterszám, fordulószám, számlaszám ne felejtse ki a levélből. (Ha nem tudod kitalálni, hogy az adott probléma kezeléséhez milyen adatokra van szükség, inkább többfélét adj meg, mint hogy pont a szükséges hiányozzon!)
Ezúton szertnék mindenkit tájékoztatni, hogy karakterátadás e-mailben továbbra sem lehetséges!
Kérek mindenkit, hogy mielőtt UL javítás, AK stb. miatt reklamál, legalább egyszer olvassa el a fordulo végén található tájékoztatót.
Maci

Elküldött UL javítása

A már elküldött UL javítására korlátozott lehetőség van.
Ha elrontottad az UL-t, akkor minnél hamarabb küldd el mégegyszer. Ügyelj rá, hogy a forulószáma feltétlenül ugyanaz legyen, mint az eredeti UL-é volt. Az UL-ek letöltése után a konvertáló program a késöbb érkezett UL-t, javításként értékeli, és ezt fogja betáplálni az eredetileg küldött UL helyett. (Figyelem: ilyenkor az eredetileg küldött UL-re is UL OK jelzést fogsz kapni!) Szükség esetén több javítást is küldhetsz, az utolsó UL-ből lesz a forduló. Ha egy e-mailben több UL-t is küldtél, akkor a javítás során elég csak a hibás UL-t elküldened, az UL-ek abban a sorrendben lesznek betáplálva, ahogy az eredeti e-mailben voltak. (Természetesen figyelembe véve a fenteb leírt korlátozásokat.)

Figyelem! Ez a javítás csak akkor működik, ha a hibás UL még nem került letöltésre!! Ha már letöltöttük, akkor a javító UL hibás forulószám jelzéssel visszamegy.
Az UL-ek letöltése reggel 9-10 között délután 2-4 között történik általában. (Esetenként ettől eltérő időpont is előfordulhat.)


Ha M$ IE-t használsz UL küldésre, és javítani akarod az UL-t, akkor esetenként komoly problémáid lehetnek, mert az M$ IE által küldött UL-ek fejlécéből rendszeresen hiányzik a dátum mező. Emiatt előfordulhat, hogy az UL-ek sorrendje felcserélődik, és nem a javító UL kerül táplálásra. Ha biztosra akarsz menni, akkor NE használj Explorert, mert emiatt nem áll módunkban a fordulódat újra táplálni!
Többeknek problémája volt az UL-javítással. Tehát UL-t javítani csak bizonyos esetekben lehet. A javítás feltétele, hogy az új UL még az előtt megérkezzen, hogy a régit LETÖLTÖTTÜK. (Naponta általában kétszer van letöltés: reggel 9 körül, és du. 3 körül.)
Tehát ha a reggel 8-kor elküldött UL javítását du. 2-kor küldöd, akkor az már nem lesz javítás csak egy Hibás UL.
Abban a speciális esetben ha pl. nincs zsetonod, vagy még nem léphetsz, a később (esetleg másnap, harmadnap) küldött UL-re is UL OK üzenetet fogsz kapni (itt most nem részletezett technikai okokból), DE ILYENKOR IS AZ ELŐSZÖR KÜLDÖTT UL KERÜL TÁPLÁLÁSRA! Tehát egy már elküldött UL-t a letöltése után akkor sem lehet javítani, ha az valamilyen okból még nem lett betáplálva!


Ha megváltozott az e-mail címed akkor azt feltétlenül jelezd nekünk a beholder@mail.datanet.hu címen. (A SZÁMLASZÁMODAT is írd meg!!). Amikor az új címet beírtuk, akkor kapsz egy visszajelzést. CSAK ezután küldj új UL-t!
Figyelem! A térkép megtekintéséhez szükséges class és képek letölthetőek a Beholder Kft home page-éről. Ha nincs www hozzáférésed, akkor jelezd (beholder@mail.datanet.hu) és elküldjük e-mailben. A java class mellett találhatsz egy dos-os progit is, amely segítségével elő tudod állítani a térképet gif formátumban.
Mostantól (97.08.19) megadhatod az un. állandó netkódodat, és így nem kell minden UL-en feltüntetni a netes kérést. A netkód a számlán lévő összes karakterre vonatkozik. Az állandó netkód megadásához a számlaszámodra és magára a kódra (u,b,u+,b+) van szükség. További részletek a Beholder Home Page-en.
Az Alanori Krónika megrendelése:
Ezentúl minden hónapban megjelenéskor megkaphatod a Krónikát. A dolgod mindössze annyi, hogy a beholder@mail.datanet.hu címre irsz egy e-mailt amiben megrendeled az újságot, és megírod a számlaszámodat. Az újsággal együtt automatikusan elküldjük a számlán lévő összes karakter üzeneteit is! Az AK ára így 20 zseton. (Ez tartalmazza a postázás költségeit is.)
Ha késöbb le akarod mondani a megrendelést, feltétlenül jelezd, hogy a nem a hagyományos, hanem a netes előfizetésről van szó (azaz a Krónikát nem a fordulóddal, hanem külön kaptad)!
Ha a fordulód fejlécében szerepel az Üzeneted jött felirat, akkor mentális üzenete érkezett a karakterednek. Az üzenetet a karaktered legközelebbi hagyományos fordulójával postázzuk. (Addig azonban minden e-mailes fordulódban meg fog jelenni az üzenet.)
Lehetőséged van azt kérni, hogy az üzeneteket külön postázzuk számodra, ez azonban 5 zsetonba kerül. Azt is kérheted, hogy az üzeneteidet egy másik karaktered hagyományos fordulójával postázzuk. (Ezt természetesen nem kerül zsetonba.)