Mintegy 40 forduló
tapasztalatával írom le az alábbiakat - biztosan van köztük olyan, ami
nem igaz ( ill. megváltozott, nem feltétlen igaz vagy részigazság ), ezekért
előlre is elnézést - nem szándékos volt. Az Éjfattyak a Sötét Föld legmagasabb szintű kihívásai - csakis 50. szintű, vagy tapasztaltabb kalandozó találkozhat velük ( kivéve ha az illető szintet van szívatva és elerné már emiatt az 50. szintet jelentő 20 Millió tapasztalati pontot ). Lássuk, mi igaz rájuk, mi nem és fajtánként mihez kezdhetünk velük: Először is - minden Éjfattyra ( hivatalos nevükön Tl'urlangra ) igaz az alábbi: ˇ Mentődobásaik az egekben vannak ( 100 körüli papi erővel, szemmelveressel kiröhögték a puha ütésem ), csupán olyan varázslat hat rájuk, ami ellen nincs mentő, ill. kifejezetten ellenük fejlesztették ki ˇ Különleges életformájuk miatt nem lehet belőlük vámpirizációval gyógyulni és varázspontot sem lehet belőlük szerezni a Kasztroplanáris transzformáció nevű KT képességgel ( itt jegyzem meg, hogy az élet-halál érintése nevezetű Kí képesség segítségével sem gyógyulhatunk belőlük ). ˇ Támadásuk egységesen 150, védelmük 90től 95ig terjed, minden fegyver által egyformán sebezhetőek. ˇ Mindegyikből kinyerhető a fajtájukra jellemző származék, ezenkívül kis eséllyel található náluk dl'athog kőzet és tl'urlang erőkő is - ezen utóbbi két tárgyon kívül egyik Éjfattyas tárgy sem átadható! ˇ Mindegyikből megszerezhetjük esszenciájukat, de erről inkább később. ˇ Bármilyen tereptípuson jöhetnek ( akár városban is ), lépésenként mintegy 20-25% eséllyel. Akkor hát fajtánként, általam ítélt erősségi sorrendben: Ml'othag szürcsölő. Ősi sorvasztást varázsol ( lásd lent ), valamint halálkiáltás speciális képességgel rendelkezik ( mivel ez igen-igen erős - gyak még nem láttam olyat, hogy valaki megdobta volna ellene a mentőt ) ezért -1 angyalok gyűrűvel indítunk ellene. Mindössze egyetlen támadást ad le 160 körül sebezve, azonban ezzel az egy támadással igen sok mindentöl foszt meg - nevezetesen -5000 TP, -1 max.ép, -10 TVP. Két vagy több körös harc esetén elég kellemetlen tud lenni - jelenleg nem ismert olyan tárgy vagy képesség, ami véd az érintésének káros következményi ellen; 99%, hogy nincs is egyáltalán ilyen. Életpontja: 4500 körül van, így ha nagyon rágyúr valaki, akár egykörös ellenfél is lehet. Vg'axtol torzító. Nem varázsol semmi, csupán üt, azonban az Éjfattyak jó szokása szerint speciális képessége van eme két támadására ( azon kívül, hogy mintegy 180at sebez támadásaival ). Minden egyes csapása -6 erő kör végéig - ez ellen természetesen nem véd semmi, de kör végén elmúlik. Ha 2 körig viaskodunk vele, az ugye már -24 erő - alaposan lecsökken esélyünk, hogy egy kör alatt megöljük az elkövetkező ellenfeleket. Félelemaurával is rendelkezik, Ép: 4550 körül. Kr'uagon pusztító. Elnyelést varázsol, így max. azok a varázslatok érnek valamit, mint pl. a fürgülés vagy tombolás. Ezen kívül negatív csapást lő támadónak - ez mintegy 220-310et sebez, Őselem köpenyébe; megdobni ezt a varázslatot a fatty hatalmas szintje miatt lehetetlen. Ha eljutunk a közelharcig ( a negatív csapást semmilyen varázslattal nem lehet kivédeni, már csak az elnyelés miatt sem ), két csapást kapunk minden körben - 150-220 körüli sebzésekkel, valamint esetenként kritikus ütéssel. Ép: 4800 alatt. Gh'raiton ölész. Ő semmit sem varázsol, csak darál - körönként hármat támad, 120-200at sebez minden csapással, valamint esély van rá ( elég tetemes ), hogy kritikus ütéssel csökkenti angyalok gyűrűje vagy dem készletünket. Ép: 4800-4850 Rd'alv lélektipró. Ő a legnehezebb ellenfél a fattyak között - amolyan kiskirály. A csatát egy armageddonnal kezdi ( mondanom sem kell, felezni nem lehet ), ami őselem köpenyébe 280-410. Hogy ne tudjunk védekezni, persze felhúz egy elnyelést is. Ezután, miután kicsit közelebbóvakodtunk, lehell egy jóízűt ( a már említett mentődobás megpróbálása is csak kidobott idő ). Ez úgy 220-400 szokott lenni. Amennyiben még mindig nem szaladtunk el, nagy kegyesen lesújt ránk - 150 körüli sebzéssel, majd szikrák csapnak ki a kezéből. Ezt szerencsére egy 50. szintű kalandozó már nagy eséllyel lementi, így csak 50 életpont körül sebződik. Miután ez megvolt, jöhet a következő kör - legalábbis az esetek nagy többségében. Hogy miért? Mert életpontja a lehető legtöbb - 4860, és ez még a legizmosabbaknak is nagy kihívás, hogy egy kör alatt bedarálják, főleg ha jön előtte egy-két torzító is. Persze a tűz, ami ellen nem tudunk védekezni, szépen szétégeti tárgyainkat - na nem mindet,csupán 5 fajtát, abból se az összeset, de azért manakristályok és hosszú íjak ( biztosítva, hogy a következő ellen kevesebb esélyünk legyen ), valamint varázskövek elég jó eséllyel mállanak porrá. Solisar aurája esetleg segíthet ( nincs tesztelve ) a lehellet fele sebzésének kivédése ellen, tárgyainknak azonban ekkor is annyi. Dl'orkhaugruk. Ő az Éjfatty seregek vezetője - csak annyit róla, hogy 56. szintű minimum, végső enyészet varázslattal nyit ( kb. mint a rd'alv armageddonja ), négyszer üt egy körben kevéssel 200 alatti sebzéssel, ebböl egyszer öregít 2-3 évet, egyszer pedig -7 erő kör végéig, és kritikus ütést is használ. Nem halandóknak való ellenfél - bár legyőzése lehetséges, mint az lent majd leírom. A vele való találkozás esélye mintegy 2-3%. El is érkeztünk a következő részhez - a varázslatokhoz. Lássuk, minlyen védelmünk van az ellenfél ellen és Ő mivel is próbálkozik. Ősi sorvasztás - az aranyos ml'othag próbálkozik ezzel az aranyos varázslattal, melynek megdobása a szokásos impossible erősségre van álítva és minden lépés után a sorvasztáshoz hasonlóan sebez - 140+d9et. Mágiafeloldani érdemes. Száma: #258. Negatív csapás - csak Éjfattyak által használt varázslat, lásd fent. Végső enyészet - lásd fent. Techiulan aurája - szerencsére ehhez a varázslathoz nem ellenfeleink, hanem mi jutottunk hozzá ( amennyiben kifizettük a több, mint 20ezer ap-s árat ). Amennyiben elmondjuk, 200 vp és egy varázskő áráért, kör végig +150 max.ép-t kapunk. Figyelem! A varázslat elmondásakor aktuális életpontot is kapunk, azonban mikor leesik, sajnos sebez is 150 ép-t! Ha kör végén tehát 150 életpont alatt állunk, mikor leesik a varázslat, minusz életerőbe kerülünk. Ekkor azonnal nem demezünk, hanem csupán a köv. forduló táplálásakor - azaz a táborozás alatt úgy vagyunk, mintha demeztünk volna...semmi tárgyátadás, vagy hasonló. Tl'urlang formázás - Szintén nekünk jutott, szintén csekély huszonnégyezer aranyért. Segítségével készíthetünk ősi tárgyakat, valamint különböző "common" dolgokat amik csak az Éjfattyak ellen jók. 500 vp és csak lávatónál használhatjuk.Ha nincs vp-d rá, nem törsz manakristályt és társait. Éjfattyak végzete - Ára csupán 12 ezer arany, segítségével 3000 sebzést okozhatunk az Éjfattyaknak, akik MINDIG elvétik a varázslat elleni mentőt. 100 vp és 3 thargodan esszenciába kerül ( sajnos könnyen előfordulhat, hogy 100 vp alatt bocsátkozunk csatába Éjfattyal, ilyenkor két körig harcolunk, majd elfutunk minden eredmény nélkül...és általában utána törünk varázskövet ). Következzenek az Éjfattyak elleni harcunkat segítő tárgyak: Tl'urlang erőkő - nem kell KFelni, csak a tárgylistában kell tartani, és máris kapunk +6 támadást a Tl'urlangok ellen. Tl'urlang fiola - erre a tárgyra van szükséged, hogy kinyerd a Tl'urlangok származékát. Boltban vehető, ára 500 ap/db. Gh'raiton fókusz - Tl'urlang formázással készííthető, az Éjfattyak végzete varázslatunk nem 3000, hanem 3150et fog sebezni. Több hatása nem adódik össze! Nem kell KFelni! Vg'axtol gyűrű - Gyűrű, minden Éjfatty ellen kapunk +4 sebzést ütésenként. Szintén Tl'urlang készítéssel kreálható. Rd'alv amulett - Megvéd a rd'alv tárgypusztító lehelete ellen ( ugyanúgy sebződni fogunk tőle, de már nem megy szét a tárgy! ). Ezenkívül minden fizikai sebzés amit Éjfattytól kapunk, mérséklődik kb 25-30al csapásonként. A trükk az, hogy 2 rd'alv származék is kell elkészítéséhez ( ami persze a Tl'urlang formázás varázslattal megy ), azaz jópár tárgyunk szétmegy mire összerakjuk. Ml'othag abroncs - ha ez a tárgy nálunk van, hozzájuthatunk az ősi tárgyak komponenséhez - az Éjfattyak esszenciájához. Ezekből készülnek az ősi tárgyak, amik a jelenlegi legerősebbek a TFen. Sajnos véletlenszerű esély van csupán arra, hogy találunk -e ilyen tárgyat, vagy sem. A smaragd karkötő növeli a találás esélyét - ám mindezekkel együtt én 100(!) Éjfatty megölése után is csapán kettő esszenciát találtam. Van egy tervezetem Miklós előtt, amit megpróbál beletenni a programba, miszerint minél több Éjfattyat ölsz egy fajtából, az abból való esszencia-találási esélyed egyre nő - azt mondta, megpróbálja beleilleszteni a programba, de csak ennyit tehet. Valamint az abrocs csökkenti az Éjfattyak krit. ütésének esélyét is - elég jó százalékkal ( kb 50 ). Minden származékra szükségünk van az elkészítéséhez, de csak 1-1 darabra mindből. Ősi karkötő - Tl'urlang formázás segítségével készíthetjük 8-8 származékból és egy esszenciából. +100 max. életerő, 8 védelem, +5 szerencse, valamint minden közelharci sebzésre +1. Ősi sisak - Egy esszencia, 10-10 származék. +5 erő, +3 sebzés Éjfattyak ellen, +12 védelem és +100 max.ép. Tl'urlang formázással készül a többihez hasonlóan lávatónál. Ősi kard - 8d10+8, -5 védelem, nem sebez mágikusat. 1-1 esszencia és 5-5-5 származék kell az elkészítéséhez. A legnagyobb sebzésű fegyver a TFen, szúró/öklös/ütős változata nincs! Miklós szerint a vágó gyengébb, mint a többi és ezzel kicsit erősített rajta...no comment Valamint ha az összes Ősi páncéldarabot viseled ( ez ugye 1-1 minden esszencia-fajtából ), azaz a vállvédőt, nyakláncot, csizmát, sisakot és karkötőt, akkor szembeszállhatsz az Éjfatty úrral. Minden sebzésed duplaakkorát sebez rajta, és az Ő sebzései feleződnek. Talán így már érthető, miért olyan lehetetlen ellenfél alapban... Ha azonban sikerül legyőzni, miénk az esszenciája - ami elengedhetetlen komponense az Ősi páncélnak, a másik 5 fajta esszencián kívül. Ez hát az a díj, amiért küzdenek az Éjfattyak ellen kiállók - azonban a jelenlegi morzsányi esszencia-találási esély mellett, azt kell mondanom, ha valaki szerencsés, úgy 100 forduló Éjfattyazás után lehet Ősi páncélja. A többi Ősi tárgyról nincs enc. - a már említett találási esély miatt nem jutottam se én, se tudtommal más sem esszenciához, amiből következik, hogy enc. sincs. Trükkök - tippek: Igyekezz mindig maximális életerőben lenni! Ehhez a totem nyújthat segítséget, illetve olyan szörnyek idézése, amikből jól tudsz gyógyulni ( a kezdeti időkben nagy szükséged lesz rá, hogy akár 1,5x életerőn lépj, hogy le tudd verni demezés nélkül a rd'alvot ). Éjfattyat szörnykeresni nem lehet - ha minél többel akarsz találkozni, két dolgot tehetsz. Ha van Őrzők ébersége képességed, imádkozol - ha azonban nem ölöd meg a fattyat, elég sok tp-t veszthetsz. A másik módszer, hogy beteleportálsz egy városba az SFen és TF <tulajdonság> 10 parancsokkal próbálkozol. 33% eséllyel jön egy Éjfatty - sajnos, a dolog hátránya, hogy nem tudod, mikor jön pontosan, így csak totemmel lehet eredményes, valamint sok TVP és parancshely. Rengeteg vp az ellenük való harc - kezdve a Techulian aurájával, majd az Éjfattyak végzetével folytatva. Ezért sok vpben lépjünk mindig, nehogy az legyen, hogy csak azért nem tudjuk megölni a fattyat, mert nincs vp-nk. Ezenkívül mindig legyen komponensünk a varázslathoz! Először ölj meg két rd'alvot, és egy ml'othagot - ezután ezekre adj ki Ba parancsot, és már csak akkor küzdj újra velük, ha megvan az amulett ami véd a tűztől és az abroncs - így, bár szívni fogsz a ml'othag ellen, de lesz esélyed, hogy megszerezd az esszenciáját, nem pedig csak minden ok nélkül adod nekik a max.ép-d. Ha sikerül összetenni egy fókuszt, és megvan az 52es fegyverszakértelem, érdemes megnézni, hogy fürgüléssel nem tudnánk -e egy kör alatt megölni a ml'othagot - így felére csökkentve az általa okozott negatív hatásokat, ami hosszú távon akár 15-20 max.ép, 100 TVP és 100ezer tapasztalazti pont nyereséget is jelenthet ( szerencsére ennek az undorító fattynak van a legkevesebb épje ). Végül pedig köszönet a következő emberkéknek: Egy Istennek a Dl'orkhaugruk-kal való áldozatos harcáért és tettrekészségéért, G'run'dyygnak, hogy egy ökölharcos szemszögéből is láthattam a harcot, Armidon Eldonalnak, aki pénzzel és jó tanácsokkal is támogatott és ma már Ő is harcol az Invázió ellen ám nem hálálhatom meg neki eléggé amit tett ( ez áll természetesen az itt felsorolt összes kalandozóra ), Sylvester az Elfnek, Silverstronénak, Zichónak és Bean-Sidhenak, akik ugyan nem harcolhattak ellenük, ám kritikájuk mindig a legjobban érintett, még ha csak annyiból állt is, hogy leszóltak valamiért, valamint még sok-sok emberkének, akik nélkül bizonyára nem így nézne ki az egész ( special thanks to Tihor Miklós, amiért leprogramozta ). Utóiratként álljon itt a bölcstől megszerzett információk: vg'axtol gyűrű: lávató, smaragd védőgyűrű, ml'othag származék, vg'axtol származék ml'othag abroncs: lávató, bunthar bőr, gh'raiton származék, rd'alv származék, kr'uagon származék, ml'othag származék, vg'axtol származék rd'alv amulett: lávató, rubin fejék, rd'alv származék, gh'raiton származék, ml'othag származék ősi kard: lávató, gh'raiton esszencia, vg'axtol esszencia, rd'alv származék, kr'uagon származék, ml'othag származék. ősi karkötő: lávató, gh'raiton esszencia, rd'alv származék, vg'axtol származék ősi csizma: lávató, rd'alv esszencia, vg'axtol származék, ml'othag származék ősi vállvédő: lávató, kr'uagon esszencia, gh'raiton származék, ml'othag származék ősi nyaklánc: lávató, ml'othag esszencia, rd'alv származék, kr'uagon származék ősi sisak: lávató, vg'axtol esszencia, gh'raiton származék, kr'uagon származék ősi páncél: lávató, Dl'ork. esszenciája, gh'raiton esszencia, rd'alv esszencia, kr'uagon esszencia, ml'othag esszencia, vg'axtol esszencia Clod Onar |